اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مذاکرات سه‌جانبه اردن، روسیه و آمریکا درباره آوارگان «الرکبان»

وزیر خارجه اردن از مذاکرات سه‌جانبه کشورش با آمریکا و روسیه درباره چگونگی انتقال آوارگان ساکنان اردوگاه «الرکبان» به روستاها و شهرهایشان در داخل سوریه خبر داد.

مذاکرات سه‌جانبه اردن، روسیه و آمریکا درباره آوارگان «الرکبان»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تأکید کرد که اردوگاه الرکبان، اردوگاهی مخصوص آوارگان سوری و در داخل خاک سوریه است و لذا این قضیه کاملا مربوط به سوریه و سازمان ملل است.

الصفدی در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز افزود: «در گذشته به دلیل اوضاع میدانی، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این اردوگاه از داخل خاک سوریه دشوار بود و به همین دلیل اردن با ایفای نقش انسانی اجازه داد این کمک‌ها از طریق اردن وارد اردوگاه مذکور شود.»

الصفدی تصریح کرد که در حال حاضر وضعیت تغییر کرده و امکان ارسال کمک‌ها به الرکبان از داخل سوریه فراهم شده و دو کاروان امدادرسانی نیز از داخل سوریه به این اردوگاه اعزام شد و مهم‌تر از آن اینکه شهرها و مناطق محل سکونت این آوارگان اکنون از اشغال داعش آزاد شده است و امکان بازگشت آنها به این شهرها وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن همچنین گفت که تنها راه حل قضیه الرکبان، بازگشت ساکنان آن به روستاها و شهرهای خود است.

وی با اشاره به گفت‌وگوی اردن با آمریکا و روسیه در خصوص دستیابی به سازوکاری جهت انتقال ساکنان این اردوگاه، تصریح کرد که اردن رنج‌های زیادی به خاطر این اردوگاه و مشکلات مربوط به آن متحمل شده است که مهم‌ترین آن عملیات تروریستی بود که از داخل این اردوگاه آغاز شد و اردن بهای سنگینی برای آن پرداخت و شماری از نیروهای مسلح آن کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول