اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مقدم در گفت‌وگو با فارس:

بیانیه «گام دوم» باید به عنوان منشوری پیش روی همگان قرار گیرد/هیچ امتی از ترسیم نقشه راه بی‌نیاز نیست

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه هیچ امتی از ترسیم نقشه راه و افق پیش روی خود بی‌نیاز نیست، گفت: بیانیه گام دوم باید به عنوان منشوری پیش روی همگان قرار گیرد تا وظیفه خود را برای برداشتن گام‌های بعدی تا ساختن تمدنی نوین بدانند.

بیانیه «گام دوم» باید به عنوان منشوری پیش روی همگان قرار گیرد/هیچ امتی از ترسیم نقشه راه بی‌نیاز نیست

حوزه احزاب - محسن صمیمی - احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به‌ بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر فرزانه انقلاب صادر شد، آن را زبور آل‌داود خواند که همچون همیشه راهگشا، چراغ راهنما و کتاب قانون جمهوری اسلامی برای چهل ساله دوم انقلاب است و اظهار داشت: به حمدالله علیرغم شیطنت آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌اش و فتنه عوامل داخلی جشن چهل سالگی انقلاب را گرفتیم و انقلاب به 40 سال دوم عمر با برکت خود گام گذاشت.

وی افزود: با تأمل دقیق در این دستورالعمل در می‌یابیم که در تک‌تک واژه‌های آن دقت و تأمل صورت گرفته است و این بیانیه حرکت‌بخش، امیدآفرین، جریان‌ساز و با درنظر گرفتن ظرفیت‌های مادی، معنوی و انسانی ایران عزیزمان دارای نگاه جامع و فرانگر است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه هیچ امتی از ترسیم نقشه راه و افق پیش روی خود بی‌نیاز نیست، تصریح کرد: نوشتار معظم له در یک خط سیر ممتد ابتدا نسل جوان را با سفر به گذشته، از رنج و درد فقری که بر پهنه و گستره این کشور در زمان حکومت پهلوی چنگ می‌انداخت، آگاه کرده و سپس با ترسیم وضعیت کنونی و پیشرفت‌ها و پیروزی‌های انقلاب شکوهمند اسلامی اثبات می‌کنند، همانطور که شعار «ما می‌توانیم» محقق شده، من بعد نیز امکان تحقق کامل را دارد و القای نگاه امیدوارانه ایشان به آینده منبعث از واقعیات عینی است و خدای ناکرده متوهمانه و از روی خوش‌خیالی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نکات برجسته این بیانیه تصریح کرد: ما در بین رهبران انقلاب‌های جهان نمونه مشابه نداریم که علاوه بر نگاه سلبی یا همان برچیدن رژیم گذشته به فکر تشکیل تمدنی نوین بر روی ویرانه‌های نظام سیاسی پیشین باشد و دغدغه ترسیم‌ مسیر آینده نظام در این نوشتار مانند ندارد و این نشان از تفکر مدیریتی، آینده‌نگری و سطح انتظارات معظم له دارد، تا با مکتوب نمودن بایدها و نبایدها جای توجیه، تحریف سخنان و برداشت‌های نادرست را برای احدالناسی باقی نگذارند.

این فعال سیاسی نکته جالب این بیانیه را مخاطب قراردادن جوانان دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این نوشتار نیک بنگریم با ادله عقلی معظم له ثابت می‌کند که نارسایی‌های کشور غفلت از ارزش‌های انقلابی و ضعف مدیریتی مسئولان بوده است و جهادی عمل کردن و تکیه به ظرفیت‌های داخلی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را یگانه نسخه نجات کشور می‌دانند.

مقدم عنوان داشت: با دقت در فحوای کلام معظم له می‌بینیم که در جای جای نوشتار عملکرد بد برخی مسئولان و دنباله‌های نفوذی دشمنان داخلی را در کشور مرتباً مذمت کردند اما در عوض حرکت قاطبه مردم را پایبند به ارزش‌های انقلابی دانستند و عموم مردم را به ادامه همراهی با جریان تمدن‌ساز انقلاب فراخوانده‌ و در این راستا مخاطب اصلی خود را جوانان قرار داده‌اند، تا با تکیه بر نیرو، استعداد، توانایی و ضمیر پاک و بی‌آلایش آنان مسیر پیشرفت کشور را هموارتر کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: ایشان در موضوعاتی همچون علم و پژوهش، عدالت، اخلاق و معنویات، اقتصاد، سبک زندگی و... مسیر‌های میان بر برای رسیدن به قله تمدن‌سازی نظام اسلامی را ترسیم کرده‌اند، تا دیگر عذر و بهانه‌ای برای کسی باقی نماند و از طرف دیگر دشمن زبون بداند، جمهوری اسلامی دارای استراتژی، راهبرد و راهکارهای عملی است و با فکر‌ منطق پیش می‌رود و حتی ملت‌های مظلوم و ستمدیده نیز در صورت استفاده از این دستورات می‌توانند همای سعادت را در آغوش گیرند.

مقدم افزود: اکنون بر تک تک آحاد جامعه و به ویژه جوانان کشور بار سنگین این مسئولیت گذاشته شده تا با داشتن سنگ معیاری بسنجند که آیا جهت گام‌های آنان در زمینه‌های گوناگون زندگی خود اعم از شغلی، اقتصادی، موضع‌گیری سیاسی و... در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برای استمرار حیات مقدس جمهوری اسلامی است و یا خیر؛ که در غیر این صورت جهت حرکت خود را اصلاح کنند و بر مدیران عالی رتبه نظام نیز فرض است که به خود آمده، سستی و کاهلی را کنار گذاشته و با جدیت کار کنند تا از قافله حرکت مردم جا نمانند.

وی خواستار آن شد که این بیانیه جزو کتب درسی جوانان و بالاخص دانشجویان قرار گرفته و تصریح کرد: این نظام‌نامه باید به عنوان منشوری پیش روی همگان قرار گیرد تا وظیفه خود را برای برداشتن گام‌های بعدی تا ساختن تمدنی نوین بدانند، جهت حرکت را اشتباه طی نکنند و درستی مسیر خود را با عیار این بیانیه بسنجند و هر کسی وظیفه دارد تا حد توان در اشاعه مفاهیم بلند این بیانیه وجه همت خود را در حد توان مصروف بدارد تا گذشتگان جا نمانند و آیندگان از آن پیشی نگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول