اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار رئیس هیأت مذاکره کننده یمنی با وزیر خارجه انگلیس

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمنی روز جمعه با وزیر خارجه انگلیس در عمان دیدار کرد.

دیدار رئیس هیأت مذاکره کننده یمنی با وزیر خارجه انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمنی روز جمعه در «مسقط» پایتخت عمان با «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد و طرفین در خصوص اجرای توافق سوئد گفت‌و‌گو کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، عبدالسلام در این دیدار در خصوص مشکلات پیش روی توافق سوئد و موانع ائتلاف سعودی در مسیر اجرای آن و تلاش در جهت شکست این توافق با جرمی هانت سخن گفت.

وی تأکید کرد که رهبران یمن به تمامی توافقات از جمله توافق استوکهلم سوئد در خصوص الحدیده پایبند هستند و همزمان هرگونه شروط جدید و تلاش برای شکست توافق سوئد را رد می‌کنند.

مذاکره کننده ارشد هیأت یمنی اشاره کرد که ائتلاف سعودی تلاش دارد از جدول زمانی ارائه شده از سوی «مایکل لولیزگارد» رئیس کمیته هماهنگی، شانه خالی کرده و شروط جدید و مسائل تازه‌ای را مطرح کند.

او از سکوت سازمان ملل در خصوص اینگونه رفتارهای ائتلاف سعودی از این رو که موجب افزایش حملات هوایی سعودی‌ها می‌شود، ابراز شگفتی کرد و گفت: «نمایندگان ما در کمیته هماهنگی، به جدول زمانی مرحله اول جا به جایی نیروها همان طور که مایکل ارائه کرده پایبند هستند و ما آماده هستیم تا در صورت درخواست سازمان ملل به طور یکجانبه آن را اجرا کنیم.»

«جرمی هانت» نیز با تأکید بر حمایت از توافق سوئد، از تأخیر به وجود آمده در مسیر اجرای آن ابراز نگرانی کرد و خواستار تسریع در روند آن شد.

او گفت که انگلیس با ریاض و ابوظبی برای اجرای روند صلح و پیش برد آن همکاری می‌کند.

روز یکشنبه هفته گذشته دولت مستعفی یمن و مسئولان انصارالله با وساطت مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن، به توافقی درباره مرحله اول عقب‌نشینی از الحدیده که بخش مهمی از توافق‌نامه استکهلم است، دست یافته بودند. استقرار مجدد نیروها در الحدیده شامل خروج نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن از بنادر «راس عیسی» و «الصلیف» در الحدیده است.

گریفیتس درباره جزئیات این طرح گفت که «در مرحله اول این توافق شامل عقب‌نشینی نیروهای طرفین درگیر از بندرهای رأس عیسی و الصلیف خواهد بود و مرحله دوم شامل باز استقرار در بندر الحدیده خواهد بود که در این مرحله استقرار نظامی  در شهر الحدیده پایان خواهد یافت و طرف‌های درگیر به سمت شمال و جنوب عقب‌نشینی خواهند کرد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول