اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

از دهم اسفندماه جاری صورت می‌گیرد

اعزام ۱۲۰۰ دانشجوی خراسان‌جنوبی به اردوهای راهیان نور

مسؤول بسیج دانشجویی‌ خراسان‌جنوبی گفت: از دهم تا ۲۵ اسفندماه جاری تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو از خراسان‌جنوبی به اردوهای راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند.

اعزام ۱۲۰۰ دانشجوی خراسان‌جنوبی به اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوذر صلاحی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: طبق سنوات گذشته امسال اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی از تاریخ 10 تا 25 اسفندماه جاری ویژه دانشجویان سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اردوها در سه بازه زمانی دو بازه ویژه خواهران دانشجو و یک بازه ویژه برداران دانشجو برگزار می‌گردد، افزود: در این دوره از اردوهای راهیان نور دانشجویی در مجموع بیش‌از یک‌هزار و 200 دانشجو اعزام می‌شوند که ٧٠٠ نفر خواهر و ۵٠٠ نفر برادر هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این دانشجویان در قالب ٢٨ کاروان به مناطق جبهه جنوب اعزام می‌شوند.

صلاحی به برنامه‌های جانبی این اردوها اشاره کرد و افزود: بازدید از یادمان اروندکنار، علقمه، نهرخین، طلائیه، هویزه، فکه، کانال کمیل، فتح‌المبین و برای نخستین بار بازدید از یادمان هور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سه روز حضور دانشجویان در اردوگاه برنامه‌های جانبی شامل شرکت در رزمایش مردان آسمانی و شبی با شهدا برنامه‌ریزی شده است.

مسؤول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی افزود: برگزاری کرسی‌های آزداندیشی در محل اسکان و طول راه و با موضوعات چهل سالگی انقلاب و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری جزو برنامه‌های اردویی راهیان نور دانشجویی برنامه‌ریزی شده است.

صلاحی با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب از دیگر برنامه‌های این اردوها است، گفت: امسال با توجه به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار گرفته‌ایم، شعار راهیان نور دانشجویی به عنوان ایران سرفراز انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال رویکرد بسیاری از برنامه‌های اردوهای راهیان نور دانشجویی، بیانیه گام دوم رهبری است، اضافه کرد: راویان و روحانیونی که در این برنامه دانشجویان را همراهی می‌کنند به تبیین دستاوردهای چهل سالگی انقلاب با موضوعات دفاع مقدس و سبک زندگی اسلامی می‌پردازند.

مسؤول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی هدف اصلی اردوهای راهیان نور دانشجویان را آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس، چرایی جنگ، آشنایی با فرهنگ عزت و خودباوری ایران اسلامی و شعار ما می‌توانیم است.

صلاحی با بیان اینکه امسال با کاهش و یا افزایش تعداد دانشجویان برای شرکت در اردوهای راهیان نور استان مواجه نبوده‌ایم اما استقبال دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است، یادآور شد: متوسط هزینه‌ای که از دانشجویان برای شرکت در این اردوهای اخذ شده 50 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: نسبت به دو سال گذشته در اعزام راهیان نور افزایش کمی وجود نداشته اما در جهت کیفی‌سازی این اردوها تلاش کرده‌ایم.

مسؤول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در راستای کیفی‌سازی این اردوهای کانون راویان جوان تشکیل شده و چهار تن از راویان متبحر از قم برای حضور دعوت شده‌اند.

صلاحی به کانون راویان جوان اشاره کرد و گفت: این کانون از مهرماه امسال در هفته دفاع مقدس با هدف تربیت راوی جوان در بین دانشجویان و طلاب علاقه‌مند و ایجاد حلقه اتصال بین افرادی که دوران جنگ را درک کرده و نسل جوان که این توفیق را نداشته‌ و علاقمند به این موضوعات هستند تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ١۵ نفر از دانشجویان و طلاب علاقه‌مند و توانمند در این کانون ثبت‌نام کرده‌اند.

مسؤول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در طول ایام عید چهار گروه جهادی از دانشگاه‌های قاین، فردوس و بیرجند به مناطق محروم برای ارائه خدمات اعزام می‌شوند، تصریح کرد: در قالب این گروه‌ها 55 نفر از دانشجویان شرکت دارند.

صلاحی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ٣٠ گروه جهادی دانشجویی از دانشگاه‌های استان به مناطق محروم اعزام که از این تعداد ١۶ گروه خواهر و ١۴ گروه برادران بوده و در رشته‌های فرهنگی، تربیتی، پزشکی، بهداشتی و عمرانی خدمات مختلفی به محرومان ارائه داده‌اند.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم رهبر که منشور حرکت دوم چهل ساله انقلاب و فصل جدید برای رسیدن به تمدن اسلامی بوده را جوانان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع بسیج دانشجویی خود را مخاطب اصلی این بیانیه قلمداد کرده و در همین راستا به طور مفصل جلساتی در این حوزه برای دانشجویان و شوراهای بسیج دانشگاه برگزار و آن‌ها را موظف به مطالعه این بیانه و پیدا کردن نقش خود کرده تا و پیشنهادات مدون خود را برای سال دیگر ارائه دهند.

انتهای پیام/69027/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول