اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بغداد: مسئله فلسطین در نشست ورشو مطرح نشد

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای علت عدم حضور خود در نشست ورشو را تشریح کرد.

بغداد: مسئله فلسطین در نشست ورشو مطرح نشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق شامگاه چهارشنبه درباره علت عدم حضور این کشور در نشست «ورشو» توضیحاتی ارائه کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که برنامه‌های نشست ورشو واضح و روشن نبود و بغداد به همین علت در این نشست حاضر نشد.

الصحاف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «امنیت و توسعه را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد؛ به همین دلیل سیاست ما تداوم و تقویت همکاری با همه طرف‌هاست».

شبکه خبری «السومریه» به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد: «مقابله با ایدئولوژی افراطگرایی و تکفیری نیازمند آن است که با روندهای توسعه، حمایت شود».

وی ادامه داد: «ما حامی سیاست محورها (چند محوری) در منطقه نیستیم؛ زیرا این مسئله به اعتمادسازی کمکی نمی‌کند و منافع جامع همه طرف‌ها را تقویت نمی‌کند».

الصحاف همچنین اعلام کرد که رویکرد وزارت خارحه این کشور ایجاد انواع همکاری و مشارکت‌های راهبردی است که بر اساس آگاهی از خطرهای مشترک و مقابله با آن باشد.

این مسئول عراقی با اشاره به موضع ثابت و حمایتی بغداد از تلاش‌ها برای شکل‌گیری کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف، تصریح کرد که در نشست ورشو، آرمان فلسطین که «یک مسئله مرکزی و اصولی برای عراق است»، مطرح نشد.

نشست ورشو ۱۳ و ۱۴ فوریه به ریاست ایالات متحده آمریکا و میزبانی لهستان برگزار و در آن «تروریسم، افراطگرایی، توسعه و استقرار موشک‌ها، تجارت و امنیت دریایی» بررسی شد اما مقامات آمریکایی و متحدان منطقه‌ای آن، ایران را هدف هجمه‌های خود قرار دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول