اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون اورژانس شیراز اعلام کرد

پیشتازی فارس در حوادث ترافیکی/افزایش 14 درصدی سوانح رانندگی

معاون اورژانس شیراز گفت: براساس آمارها، استان فارس همچنان پیشتاز حوادث ترافیکی در کشور است و در بهمن ماه شاهد رشد تامل برانگیز حوادث بوده‌ایم.

پیشتازی فارس در حوادث ترافیکی/افزایش 14 درصدی سوانح رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بهناز رستگارفر گفت: اورژانس 115 فارس در بهمن سال جاری، به بیش از 18 هزار مورد امدادخواهی، خدمات فوریت های پزشکی ارائه کرد.

وی افزود: از سه هزار و 307 مورد تصادف ثبت شده در سامانه اورژانس 115 فارس، 63 درصد تصادف شهری و 37 درصد تصادف جاده ای بوده که در حوادث جاده ای، 14 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

رستگار فر با اشاره به افزایش تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: در ماه گذشته سه هزار و 982 نفر در حوادث ترافیکی مصدوم شدند که از این تعداد، 43 درصد مربوط به تصادفات جاده ای بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 17 درصد افزایش داشته‌ایم، 2 هزار و 274 نفر نیز در تصادفات شهری مصدوم شده اند.

وی از آمار تامل برانگیز تعداد کشته های حوادث ترافیکی در بهمن سال جاری خبر داد و گفت: 49 نفر در حوادث ترافیکی استان فارس در بهمن ماه، جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 88 درصد افزایش را نشان می دهد.

رستگارفر با اعلام اینکه 11 سورتی پرواز بالگرد اورژانس شیراز در بهمن سال جاری، بر فراز آسمان استان به پرواز درآمدند، عنوان کرد: در این ماموریت‌ها به 9 مصدوم که نیازمند به خدمات فوری پزشکی در مرکز استان بودند، خدمات اورژانس هوایی ارائه شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزدیک شدن تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت های نوروزی، به مردم توصیه کرد: هر عاملی که موجب کاهش سطح هوشیاری یا تمرکز راننده شود، ممکن است منجر به بروز تصادفات جاده ای مرگبار شده که این عامل می تواند از خواب آلودگی، بحث کوچک بین افراد در داخل خودرو تا صحبت کردن با تلفن همراه و حتی استفاده از مواد روانگردان و دارو، متفاوت باشد.‌

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول