اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

11 تا 16 اسفندماه

آزمون شفاهی قرآن کریم در همدان برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: آزمون شفاهی قرآن کریم 11 تا 16 اسفندماه در همدان برگزار می‌شود.

آزمون شفاهی قرآن کریم در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی جمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری آزمون قرآنی به چند سال قبل برمی‌گردد اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری طی سال‌های قبل تأکید داشتند که تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در دستور کار باشد، نهادهایی مانند اوقاف، ارشاد و آموزش و پرورش در این زمینه ورود پیدا کرده و برنامه گسترده‌ای انجام دادند.

وی ادامه داد: در پنج سال اول، هر نهاد به صورت جداگانه کار را پیش برد، اما از دو سال قبل طبق تفاهم‌نامه با ارشاد و اوقاف این آزمون به صورت مشترک انجام شد هرچند آموزش و پرورش در این زمینه ورود پیدا نکرد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 5 هزار نفر در کلاس‌ها و آزمون قرآنی شرکت کردند بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته آزمون کتبی با اداره ارشاد و آزمون شفاهی با اوقاف بود که نتیجه خوبی نیز حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه امسال با ورود وزارت آموزش و پرورش این مشارکت سه‌جانبه شد گفت: بر این اساس در مجموع بیش از 30 هزار نفر در کلاس‌ها و حفظ قرآن در استان همدان شرکت کردند.

جمالی یادآور شد: شرکت‌کنندگان از طریق آموزش و پرورش آزمون شفاهی خود را در آموزش و پرورش می‌گذرانند اما در نهایت نتیجه با آزمون ارشاد و اوقاف اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون شفاهی 11 تا 16 اسفندماه برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: محل برگزاری آزمون شفاهی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان است‌.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: برای کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند، گواهینامه  ممهور شده از ارشاد، اوقاف و آموزش و پرورش است و به رتبه‌های نخست جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ 89003/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول