اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

معاون علمی آستان قدس رضوی:

نسل جوان باید پرچم‌دار علم و دانش در چله دوم انقلاب باشند

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: نسل جوان در چله دوم انقلاب باید پرچم‌دار علم و دانش باشند.

نسل جوان باید پرچم‌دار علم و دانش در چله دوم انقلاب باشند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد مهدی‌نژادنوری معاونت علمی آستان قدس رضوی در رخداد علمی«لبیک یا خامنه‌ای» که صبح امروز با حضور جمعی از نخبگان علمی خراسان بزرگ در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی والامقام الگوی همه زنان و مردان جهان هستند و نام‌گذاری روز ولادت ایشان به نام روز زن بهانه‌ای برای توجه بیشتر به زنان و نقش آنها در پیشرفت انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: زنان نه تنها خودشان در پیشرفت انقلاب نقش داشته‌اند بلکه همه مردانی که در پیروزی و پیشرفت انقلاب نقش داشته‌اند، نیز توسط زنان و با حمایت آنها به میدان فرستاده شدند و پرورش یافته بانوان بوده‌اند و همانطور که امام خمینی(ره) فرموده‌اند:«از دامن زن مرد به معراج می‌رود».
معاون علمی استان قدس رضوی در ادامه با اشاره به بند اول بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اظهار داشت: برای بررسی ابعاد مختلف این پیام نیاز به برگزاری یک رخداد علمی بود و بررسی این موضوع در قالب یک نشست و یا همایش امکان پذیر نبود.
وی افزود: برای تحقق این بند از بیانیه رهبری باید عملا وارد میدان شویم و رهنمون‌های ایشان را عملی کنیم. از هفت توصیه‌ای که ایشان فرموده‌اند توصیه اول علم و پژوهش است. ما تاکنون در عرصه‌های علمی خوب پیش رفته‌ایم.
معاون علمی آستان قدس رضوی ابراز کرد: ما در عرصه علم بعد از پیروزی انقلاب از نقطه صفر شروع کردیم و هیچ ساختار و زیرساختی در این زمینه نداشتیم ولی در عوض افتخارات و دستاوردهای عظیمی کسب کرده‌ایم و این دستاوردها خیلی بیشتر از دستاورد کشورهایی است که خود را به استکبار فروختند.
وی افزود: طبق فرمایشات رهبر انقلاب وقتی به قله‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم خیلی عقب هستیم. با اینکه افتخار می‌کنیم که به اینجا رسیده‌ایم ولی نباید راضی و قانع باشیم و باید با نگاه به قله‌های علم و دانش تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنیم.
مهدی‌نژاد عنوان کرد: نسل جوان ما باید به این نکته توجه داشته باشند که با توکل بر خدا و امید بستن به لطف و عنایت او می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. نسل جوان ما باید این باور را در درون خود پرورش دهند و به داشته‌های خود نگاه کنند و با قدرت به حرکت خود در جهت اعتلای علمی ادامه دهند.
وی اضافه کرد: نسل جوان انقلاب باید پرچم علم و دانش را در چله دوم انقلاب به دوش گیرند و با پیوند برقرار کردن با ریشه‌های خود برای لبیک عملی به فرمان رهبر انقلاب تلاش کنند.
معاون علمی آستان قدس رضوی با بیان اینکه مخاطب اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جوانان هستند، اظهار داشت: جوانان سرمایه‌های بزرگ این مرز و بوم هستند و آنها برای حضور در فعالیت‌های بنیان خود را آماده کنند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول