اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با سفرای عربی در «آستانه»

وزیر امور خارجه قزاقستان با سفیران کشورهای مصر، اردن، عراق، قطر، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، فلسطین، عربستان سعودی و امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با سفرای عربی در «آستانه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «بیبود آتامقولاف» وزیر امور خارجه قزاقستان با سفیران کشورهای مصر، اردن، عراق، قطر، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، فلسطین، عربستان سعودی و امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

آتامقول‌اف ضمن سخنانی در ابتدای این ملاقات گفت: رئیس جمهور قزاقستان برای تقویت همکاری‌های جامع «آستانه» با جهان عرب اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی در ادامه بر علاقه‌مندی این کشور برای توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک سرمایه گذاری در زمینه انرژی، تدارکات و کشاورزی اشاره و تاکید کرد: تا به امروز پتانسیل قابل توجه موجود برای تعاملات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با اکثر کشورهای عربی استفاده نشده باقی مانده است.

وزیر خارجه قزاقستان افزود: طی سال 2018 میلادی حجم کلی مبادله تجاری این کشور با تمام 22 کشور عربی از یک میلیارد دلار هم عبور نکرد و حجم کلی سرمایه گذاری تا به امروز 2.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

در این ملاقات با هدف ارتقاء همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان قزاقستان و جهان عرب به مسائل مربوط به حمل و نقل، تدارکات، ضرورت توسعه پتانسیل توریستی از جمله از طریق تسهیل رژیم روادید  تأکید شد.

در این راستا، رئیس نهاد دیپلماتیک قزاقستان از شرکای عربی برای همکاری فعال در تمامی جهات روابط دوجانبه دعوت کرد.

وزیر امور خارجه قزاقستان در پایان این ملاقات ابراز امیدواری کرد که در چارچوب این جلسه همچنین با سران نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله وزرای کشورهای عربی ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول