اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

عرفاتی:

اختتامیه طرح ۱۴۵۲ اواخر اسفند برگزار می‌شود/ تعیین تکلیف جوایز طرح در شورای توسعه

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برگزاری اختتامیه طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در اواخر اسفند گفت: میزان جوایز برگزیدگان هنوز مشخص نیست و شورای توسعه باید درباره آن تعیین تکلیف کند.

اختتامیه طرح ۱۴۵۲ اواخر اسفند برگزار می‌شود/ تعیین تکلیف جوایز طرح در شورای توسعه

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ باحضور حجت‌الاسلام عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در ساختمان این شبکه برگزار شد.

در این نشست عرفاتی پس از ذکر ابیاتی از علامه غروی اصفهانی به برگزاری دوازدهمین دوره طرح اشاره کرد و گفت: این طرح از ۱۲ سال پیش با عنوان طرح قرآنی ۱۴۴۱ آغاز شد و امسال دوازدهمین سال اجرای آن را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: این طرح در ابتدا ویژه ایام تابستان بود و هدف‌گذاری آن برای غنی کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان بود که با هدف بسط و گسترش انس با قرآن و تبیین مفاهیم آن و حفظ سوره‌هایی از قرآن کریم اجرا می‌شد، همچنین در این طرح نهادهای مختلف قرآنی مشارکت و همکاری داشتند.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما به طرح بشارت ۱۴۵۲ اشاره کرد و گفت: این طرح با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با پویش ملی حفظ جز سی قرآن کار خود را از ابتدای سال آغاز کرد و اختتامیه آن اواخر اسفند‌ماه برگزار می‌شود وی با اشاره به مشارکت شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی در طرح ۱۴۵۲ گفت: در کنار این طرح همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و استانی به ویژه رادیو قرآن در کنار ما همگام بودند و تمایز این طرح این بود که نه تنها در تابستان بلکه در پاییز و زمستان هم دنبال شد و همه رسانه‌ها از جمله مکتوب و فضای مجازی هم آن را پوشش دادند.

عرفاتی از استقبال بالای علاقه‌مندان از سایت طرح بشارت ۱۴۵۲ خبر داد و گفت: صفحه سایت طرح بیش از ۳ میلیون بار بازدید شد و در این راستا اپلیکیشنی هم طراحی شد که آن هم مورد استقبال قرار گرفت.

وی کشف استعدادهای قرآنی در سراسر کشور را از جمله اهداف طرح برشمرد و گفت: همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی از دیگر اهداف ما در اجرای طرح بشارت ۱۴۵۲ بود و باید به این سمت برویم که با ساختار‌های رسانه‌ای متنوع برنامه‌های پر بیننده در این راستا تولید کنیم.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما درخصوص محورهای طرح طی سه فصل برگزاری گفت: طرح امسال با محوریت جزء سی بود که در ایام تابستان سوره‌های ناس تا زلزال در فصل پاییز سوره‌های طارق تا بینه و در فصل زمستان هم سوره های نبأ تا بروج محور طرح بودند.

وی به پخش برنامه تلویزیونی ویژه طرح از شبکه قرآن اشاره کرد و گفت: در کنار برنامه تلویزیونی بشارت ۱۴۵۲ با ارسال ۱۶ میلیون پیامک برای مخاطبان به تبلیغ طرح پرداختیم، همچنین همکاری با آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های ما بود که در این راستا حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس طرح درس شد و چند میلیون دانش‌آموز با آن درگیر بودند.

عرفاتی درخصوص جوایز این دوره از طرح گفت: بیش از ۸ میلیون پیامک جهت شرکت در مسابقه برای ما ارسال شده و در کنار آن نهادها و دستگاه‌های مختلف هم به اجرای این طرح پرداختند اما آزمون نهایی طرح روزهای ۹ و ۱۰ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود و پس از شناسایی برگزیدگان برای جوایز تعیین تکلیف می‌کنیم، البته تعیین تکلیف جوایز باید در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول