اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا: ترامپ هیچ درکی از اقتصاد ندارد

رئیس کل سابق بانک مرکزی آمریکا طی مصاحبه‌ای گفت: ترامپ سیاست‌های اقتصادی را درک نمی‌کند و نمی‌تواند از اهداف بانک مرکزی آمریکا سر دربیارود.

رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا: ترامپ هیچ درکی از اقتصاد ندارد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، جنت یلن، رئیس کل پیشین بانک مرکزی آمریکا طی مصاحبه‌ای با انتقاد شدید از رویکرد اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ترامپ هیچ درکی نسبت به سیاست‌های اقتصادی و یا اهداف بانک مرکزی آمریکا ندارد.

یلن معتقد است: که تمرکز ترامپ بر موضوع کسری تراز تجاری این کشور با چین اشتباه است. 

حدود یک سال است که چین و آمریکا در تنش تجاری که منجر به اعمال تعرفه بر واردات کالا از طرف مقابل در این کشورها شده است، به سر می‌برد. 

رئیس پیشین بانک مرکزی آمریکا که در سال ۲۰۱۸ از فدرال رزرو خداحافظی کرد، هم‌اکنون در موسسه تحقیقاتی بروکینگز، مشغول به فعالیت است. 

یلن معتقد است: حملات کنونی ترامپ علیه ژروم پاول که هم‌اکنون ریاست بانک مرکزی آمریکا را برعهده دارد، به اعتماد عمومی نسبت به بانک مرکزی این کشور آسیب وارد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند ترامپ درکی از سیاست‌های کلان اقتصادی دارد، گفت: من فکر نمی‌کنم. 

این مقام اسبق آمریکایی همچنین گفت: به نظر نمی‌رسد ترامپ درکی از دو مسئولیت بزرگ کنترل تورم و حمایت از اشتغال بر دوش بانک مرکزی آمریکا داشته باشد.

یلن در سخنان خود ادامه داد: من شک دارم که حتی ترامپ بداند هدف از سیاست‌های بانک مرکزی فدرال آمریکا حداکثر کردن اشتغال و ثبات قیمت‌هاست و این هدف از سوی کنگره برای بانک مرکزی تعیین شده است.

وی همچنین معتقد است: ترامپ در مورد تلاش برای کاهش کسری تراز تجاری با چین رویکردی اشتباه را در پیش گرفته و این سیاست مناسبی برای پیش بردن نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول