اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

وصول ۶۰ تقاضای سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰۰ میلیارد تومان در بندر چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر یک میلیارد دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری شده است و بیش از ۶۰ تقاضای دیگر با ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری وصول شده که در حال بررسی و انعقاد قرارداد است.

وصول ۶۰ تقاضای سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰۰ میلیارد تومان در بندر چابهار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از چابهار، احمدعلی موهبتی امروز در همایش بین‌المللی توسعه چابهار که در سواحل مکران و بندر چابهار در حال برگزاری است، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بندر چابهار و سواحل مکران دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است و برگزاری چنین نشست‌ها موجب معطوف شدن نگاه‌ها به این منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشارکتی که امروز بین  کشورها در حوزه چابهار رخ داده است، مشارکتی بنیانی و محکم در مسیر همگرایی منطقه‌ای است، کریدور و دالانی که موانع جریان‌های اقتصادی در سراسر منطقه را از بین خواهد برد، زمینه ورود سرمایه و فناوری نوین را در منطقه فراهم خواهد کرد و در این میان نقطه تلاقی و تمرکز بندر چابهار خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان به توجهات خاص مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران و دستورات ایشان تأکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته با نگاه ویژه رهبری و اقدامات دولت اقدامات شایسته‌ای در این خطه انجام شده است. افزایش ظرفیت بندر چابهار به بیش ۸ میلیون تن و قابلیت پهلوگیری کشتی‌های پهن‌پیکر در کنار آغاز احداث راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ میلک فصل جدیدی در ترانزیت منطقه را رقم زده است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت پیوند ملت‌های منطقه و کمک به کشورهای محصور در خشکی از طریق بندر چابهار ارتقای مؤلفه‌های اقتصادی و اجتماعی مردم کشورهای منطقه از طریق افزایش تبادلات منطقه‌ای و توسعه اقتصاد دریامحور از راهبردهای اصلی توسعه بندر چابهار است.

موهبتی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق دریا است و حمل و نقل دریایی بزرگترین و ارزانترین راه تجارت است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال شکل گیری مناسبات جدید تجاری زمینه سرمایه‌گذاری، اشتغال، تکنولوژی و بروز و ظهور فناوری و دانش نوین در منطقه فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به موافقت‌نامه چابهار گفت:‌ این نه‌تنها برای سه کشور ایران، هندوستان و افغانستان بلکه برای همه کشورهای منطقه مغتنم است.

موهبتی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری با صاحبان سرمایه نداریم و کشورهای محصور در خشکی می‌توانند از ظرفیت‌ها و استعداد بندر چابهار بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری شده است و بیش از ۶۰ تقاضا با ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وصول شده که در حال بررسی و انعقاد قرارداد است و دولت در این باره با نگاه ویژه به ظرفیت‌های چابهار مشوق‌ها و مزیت‌های ویژه‌ای را فراهم کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: می‌توان مسیر مستحکمی در سراسر منطقه از آسیا تا اروپا با محوریت بندر چابهار ایجاد کرد و البته این هدف برای تحقق نیازمند مشارکت همه کشورهای منطقه و پیوستن به موافقتنامه چابهار و سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول