اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

از سوی یک شرکت دانش بنیان

دوده صنعتی سازگار با محیط‌زیست تولید شد

دوده صنعتی گرید «ان 220» از سوی یک شرکت دانش بنیان و برای نخستین بار در کشور با تکیه بر دانش متخصصان داخلی تولید شد.

دوده صنعتی سازگار با محیط‌زیست تولید شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد رضوانی مدیر عامل یک شرکت صنعتی درباره تولید این محصول دانش بنیان اظهار داشت: این شرکت توانسته با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور دوده صنعتی با گرید «ان 220» را تولید کند.

وی با اشاره به اینکه گرید  «ان 220» در دسته گریدهای سخت قرار می‌گیرد، گفت: این گرید مقاومت سایشی بالایی را ایجاد می کند وقدرت کشش بالا و مقاومت در برابر پارگی خوبی را موجب می شود. هدایت الکتریکی متوسطی داشته و در تایر کامیون ها و اتوبوس های مسافری و وسایل مکانیکی کاربرد دارد.

رضوانی درباره قیمت نمونه خارجی این محصول خاطر نشان کرد: قیمت تولید شده این محصول به نسبت نمونه خارجی آن بسیار پایین تراست و با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه های تولید تایر خریدار این محصول هستند با تولید داخلی آن اقدام به خرید نمونه داخلی می کنند.

وی درباره کاربرد تولید دوده های صنعتی در کشور گفت: این دوده‌ها که کربن بلاک هم نام دارند دراصل مواد اولیه صنایع تایر و لاستیک را تامین می کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این موضوع که این شرکت در یک منطقه محروم فعالیت دارد گفت : این شرکت دانش بنیان با اتکا بردانش واحد تحقیق و توسعه خود توانسته فعالیت خود را توسعه داده وبرای 150 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کند. 

رضوانی ضمن اشاره به وجود تحریم ها بیان کرد : در سال 94 ما 947 تن تولید داشتیم که این رقم در سال 96 به 26170 تن رسید که در اصل نرخ رشد 300 درصدی داشته ایم 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درادامه گفت: این شرکت در سال 94 به 4 کشور دوده صنعتی صادر می کرده که در سال 97 این تعداد به 18 کشور رسیده است که این رشد بسیار چشمگیری بوده است .

رضوانی همچنین بیان کرد: این شرکت دانش بنیان فرآیند تولید دوده های صنعتی سخت از جمله دود های گرید "ان 220"، " ان 234"، " ان 326" و "ان 375" را در کشور بومی سازی کرده  و همچنین توانسته اند فرآیندهای تولید دوده صنعتی نرم از جمله دوده صنعتی گرید " ان 772" را تولید کنند . 

وی درباره استفاده از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این شرکت دانش بنیان توانسته از حمایت های معاونت علمی از جمله معافیت های گمرکی ، شرکت در دوره های آموزشی مواردی از این قبیل استفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول