اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید دوباره ترکیه بر تشکیل و مدیریت «منطقه امن» در شمال سوریه

وزیر خارجه ترکیه بار دیگر بر تشکیل «منطقه امن» در سوریه و کنترل آن از سوی ارتش این کشور تأکید کرد و گفت که آنکارا در این خصوص با همه طرف‌ها همکاری خواهد کرد.

تأکید دوباره ترکیه بر تشکیل و مدیریت «منطقه امن» در شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور به زودی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه وارد عمل خواهد شد.

او در گفت و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که ترکیه در خصوص ایجاد منطقه امن در مرز با سوریه، با روسیه، آمریکا و ایران همکاری می‌کند و بارها تیم‌های فنی این کشورها در این خصوص کنار هم نشسته‌ و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

او همچنین گفت که روسیه نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درک می‌کند و از این کشور به عنوان «شریک» و «هم‌پیمان» یاد و تأکید کرد که آنکارا با ارتش روسیه برای ایجاد منطقه امن در ارتباط خواهد بود.

چاووش اغلو، با بیان اینکه منطقه امن در نزدیکی مرز ترکیه است، مدعی شد که ترکیه باید مدیریت این منطقه را به دست گیرد.

پیش از این «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز در پنجاه و پنجمین نشست امنیتی مونیخ  خواستار مشارکت انحصاری ترکیه در مدیریت منطقه امن در شمال سوریه شده بود.

ترکیه در تلاش است برای مقابله با کردهای سوریه منطقه امنی را به عرض ۳۰ کیلومتر مربع در شمال سوریه ایجاد کند. آنکارا در  این خصوص توانسته موافقت واشنگتن را نیز بدست آورد.

در همین حال «شورای دموکراتیک سوریه» به عنوان اصلی‌ترین نهاد کردهای سوریه معتقد است، آنچه آنکارا درباره منطقه امن در داخل سوریه می‌گوید، چیزی جز یک «مستعمره ترکیه» نیست. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول