اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

کریمیان :

تعامل بین دانشجو و استاد را تنظیم می‌کنیم

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما در این دانشگاه به دنبال تعامل بین دانشجو و استاد هستیم به طوریکه ارتباط این دو قشر دانشگاهی را تنظیم می‌کنیم.

تعامل بین دانشجو و استاد را تنظیم می‌کنیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس، کریمیان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم گردهمایی دانشجویان ممتاز این دانشگاه اظهار داشت: ما به وجود دانشجویان ممتاز المپیادی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتخار می‌کنیم. بسیاری از آنها علاوه بر ممتاز بودن در رشته تحصیلی‌شان مهارت‌های فراوانی دارند. در واقع دانشجویانی که در المپیاد رتبه آورده‌اند بدون شک کسانی هستند که در مراکز آموزشی در آینده نزدیک فعال خواهند شد.

وی افزود: در بخش آموزش یکی از مشکلاتی که ما داریم مقوله استاندارد آموزشی است که در حال حاضر استاندارد دقیقی نداریم به طوری که حق و حقوق دانشجو و اساتید به صورت دقیق و مکتوب در قالب انضباط آموزشی دچار ضعف است.

کریمیان گفت: یکی از برنامه‌های مورد هدف ما بازنگری برنامه آموزشی است که در این رابطه تاکنون توانسته‌ایم ۱۴۰ واحد درسی را طی ۲ سال بازنگری کنیم. از سوی دیگر افزایش مهارت دانشجویان نیز به این معنی که دانشجو بتواند پس از فارغ‌التحصیلی شغل داشته باشد را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما در مقوله کارآفرینی به دنبال اصلاح ساختار هستیم. چراکه با افزایش اشتغال دانشجویان چرخه اقتصاد کشور را می‌توانیم با سرعت بیشتری بچرخانیم. این در حالی است که دانشجویان ما به لحاظ تئوری و دانش در سطح بالایی قرار دارند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ما در بخش آموزش و پژوهش به دلیل اینکه دولتی هستیم نمی‌توانیم مانور زیادی انجام دهیم. چون براساس قوانین دولتی فعالیت می‌کنیم. در واقع بودجه ما عمومی است که برای هزینه آنها باید براساس قوانین عمل کرد. از طرفی باید بگویم ماندگاری دانشجویان ما در دانشگاه افزایش یافته است. به طور مثال در مقطع کارشناسی که مدت تحصیل چهار سال است دانشجویان ما یک سال اضافه از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند که همین یکسال برای دانشگاه هزینه فراوانی دارد.

کریمیان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد ما نباید دانشگاه خودمان را با دانشگاه‌های خارجی مقایسه کنیم. ما تلاش خود را برای مهارت‌افزایی بیشتر دانشجویان در قالب استانداردهای آموزشی می‌کنیم. از طرفی با تمام مشکلاتی که در حوزه اقتصادی داریم سیستم آموزشی را نگذاشته‌ایم از حرکت بایستد اما با کمک دانشجویان مهارتی می‌توانیم بهتر از این عمل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول