اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  بهداشت عمومی و تغذیه

جراح و دندانپزشک مطرح کرد

نکاتی در مورد ایمپلنت بیماران گرفتار ضعف لثه

جراح و دندانپزشک با اشاره به اینکه انجام ایمپلنت برای افراد بالای 16 سال که به هر دلیلی دندان های خود را از دست داده اند، امکان پذیر است، گفت: یک سال پس از کشیدن دندان، استخوان‌های آن ناحیه حدود 65 درصد تحلیل می‌رود.

نکاتی  در مورد ایمپلنت بیماران گرفتار ضعف لثه

بهادر حسن بگلو، جراح و دندانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط چالش بیماران گرفتار ضعف لثه برای انجام ایمپلنت اظهارداشت: مطالب غیر علمی و نامعتبر در فضای مجازی این روزها به شدت گسترش یافته به طوری که در این صفحات با ارائه مطالبی نظیر سوراخ شدن سینوس ها و یا قطع رگ های عصبی در فرآیند ایمپلنت، بیماران را از انجام این شیوه درمانی بر حذر می دارند درحالی که به هیچ وجه اینطور نیست.

وی افزود: بیماران گروه حساس که شرایط لثه ای مناسبی ندارند و یا از تراکم استخوانی مطلوبی برخوردار نیستند می توانند با ایمپلنت های پایه کوتاه و یا فوق کوتاه بدون نگرانی صاحب دندان شوند.

این جراح و دندانپزشک تصریح کرد: ایمپلنت یکی از شیوه های مدرن و کارآمد درمانی در جایگزینی دندان است که محدودیت سنی ندارد و افراد بالای 16 سال که به هر دلیلی دندان های خود را از دست داده اند، قابل انجام است.

این دندانپزشک ادامه داد: ایمپلنت های پایه کوتاه یکی از شیوه های درمانی کمتر تهاجمی است که بدون آسیب زدن به دندان های مجاور، با کمترین خونریزی و بهبودی سریع باعث شده تا اغلب درمانگرها این روش را به بیماران خود توصیه کنند

وی با بیان اینکه کاشت ایمپلنت های پایه کوتاه تنها در دو جلسه انجام می شود افزود: طول ایمپلنت های فوق کوتاه 6 میلیمتر است و افرادی که از خونریزی های جراحی، سوراخ شدن سینسوس ها و یا لق شدن ایمپلنت نگران هستند و یا حتی از تراکم کم استخوانی رنج می برند و علاقه ای به بازسازی استخوان فک ندارند می توانند با این شیوه درمانی به بهبودی کامل دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است، افزود: این اقدام باعث جلوگیری دوباره جراحی می شود به طوری که درمانگر بلافاصله پس از کشیدن دندان فرسوده، پایه فیکسچر را در شکاف لثه و جای ریشه قبلی می گذارد که این اقدام، احتمال فشار به رگ های عصبی، عفونت و یا آسیب به دندان های مجاور را به حداقل می رساند.

حسن بگلو خاطر نشان کرد: وقتی از زمان دندان کشیدن یکسال گذشته باشد استخوان های آن ناحیه حدود 65 درصد تحلیل می رود به همین دلیل همواره توصیه می شود  بیماران به جای به تعویق انداختن و یا امروز و فردا کردن روند درمان، با مشاوره از درمانگر خود مناسب ترین شیوه جایگزینی دندان را انجام دهند تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول