اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

علم موتور توسعه و پیشرفت هر کشور و ملتی است

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه تولید علم و فناوری موتور توسعه و پیشرفت هر کشور و ملتی است، گفت: جذب استعدادهای نخبه و درخشان به عنوان یکی از ترفندهای استکبار برای قدرتمند ماندن در سطح اول جهان است.

علم موتور توسعه و پیشرفت هر کشور و ملتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میررضا مجیدی در آیین ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و حامیان این جشنواره به ویژه علی پولاد اظهار داشت: تولید علم و فناوری موتور توسعه و پیشرفت هر کشور و ملتی است و در این راستا باید فعالان این حوزه گام‌های موثری بردارند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه هر کار خیری که بر اندیشه‌ها و اعمال ماندگار متمرکز شده از بهترین اعمال است، یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های این چنینی(جایزه بزرگ علمی دانشجویی) کار بزرگ و ارزشمندی است، چونکه در شرایط حساس کشور افرادی هستند که  با ایثار مال خود  برای نخبگان در راه  اعتلای علمی جامعه  فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره  به اینکه در اکثر نقاط جهان دانشگاه‌ها توسط وزارتخانه‌ها  اداره  نمی‌شوند بلکه  توسط خیرین علمی کشورها  از بخش‌های مختلف صنعت،کشاورزی و فارغ التحصیلان اداره  می‌شوند، خاطرنشان کرد: جذب استعدادهای نخبه و درخشان به عنوان یکی از ترفندهای استکبار برای قدرتمند ماندن  در سطح  اول جهان است، نمونه بارز این امر نیز دادن ویزای نخبگان به عنوان سلاح سری آمریکا برای جذب نیروهای توانمند کشورهای دیگر است.

وی در همین راستا تاکید کرد: بایستی دولت  با همکاری خیران بخش خصوصی در امر پژوهش سرمایه‌گذاری نمایند تا اینکه از فرار مغزها جلوگیری شود.

مجیدی در ادامه ضمن استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مرجعیت علمی و اهمیت پژوهش تاکید کرد: تبریز به عنوان شهر اولین‌ها در امر حمایت خیران علمی و پژوهشی پیشقدم خواهد شد و این حرکت به عنوان یکی از بهترین کارها در سطح جامعه است.


خیران علمی زمینه‌ساز پیشرفت علمی جامعه هستند

عبدالمهدی مستکین،مدیر گروه فرهنگ کمسیون ملی یونسکو در ایران نیز در این جشنواره با  تاکید بر نقش متقابل علم و ثروت بر همدیگر، وجود ثروت را زمینه‌ساز و تسهیل‌کننده رسیدن به پیشرفت علمی بیان کرد و افزود: با بودن خیران علمی می‌توان به پیشرفت علمی جامعه کمک شایانی کرد.

وی همچنین ضمن انتقاد از رواج تقلید علمی، پایان‌نامه فروشی و رواج مقاله‌نویسی کمیت‌گرا برای نمایه شدن در سایت‌های علمی، بر اهمیت علم تحقیقی و پژوهش در عرصه‌های مختلف علوم تاکید کرد.

محمدعلی سبحان‌اللهی استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی و رئیس دانشگاه خوارزمی نیز در این آیین احساس مسوولیت اجتماعی و بی‌تفاوت نبودن به مسائل جامعه را به عنوان یکی از دلایل توجه خیرین علمی به امر سرمایه‌گذاری در زمینه پژوهش بیان کرد.

وی افزود: امروزه بحران هویت گریبان‌گیر جامعه شده و بر همین اساس برای رسیدن  به توسعه نیز با مشکل مواجه شده است، لذا باید با گسترش سرمایه‌های اجتماعی مبتنی بر آموزش اندیشه‌های فرهنگی دانشگاهیان و مدیریت علمی مسائل، ضمن جلوگیری از بحران هویت امکان توسعه در همه زمینه ها را فراهم کرد.

گزارش فارس حاکی است، در سومین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی (جایزه علی پولاد) که به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد از ۵۴ دانشجوی برگزیده از ۷ دانشگاه منطقه تجلیل به عمل آمد.

 انتهای پیام/ 60023 / 40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول