اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

جایگاه نامناسب انرژی تجدیدپذیر در کشور/ انرژی تجدیدی باید به 5 درصد برسد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تجدیدپذیرها هنوز جایگاه خوبی در سبد انرژی کشور دست نیافته‌اند، گفت: صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر باید از مظلومیت بیرون بیایند.

جایگاه نامناسب انرژی تجدیدپذیر در کشور/ انرژی تجدیدی باید به 5 درصد برسد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین امیری خامکانی امروز در مراسم تجلیل از فعالان حوزه انرژی تجدیدپذیر با اشاره به اینکه هنوز در بخش‌هایی به ویژه نمایندگان و سیاست‌گذاران جایگاه انرژی‌های تجدیدپذیر چندان مشخص نیست، گفت: برخی اوقات حتی دیده می‌شود که نمایندگان از انرژی‌های تجدیدپذیر استقبال نکرده و با آن مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این صنعت انرژی تجدیدپذیر باید از مظلومیت بیرون بیاید، گفت: در مجلس دغدغه این را داریم که چرا از این ظرفیت خدادادی استفاده نمی‌شود و چرا جایگاه مناسبی در سبد انرژی کشور ندارد. 

امیری خامکانی گفت: ظرفیت زیادی در کشور وجود دارد، اما متأسفانه نفت باعث شده هنوز نتوانیم به جایگاه اصلی صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر که همانا یک جایگاه بسیار بالاست، برسیم و باید این موضوع را متذکر شویم که امروز کشورهایی که آفتاب بسیار کمی دارند، به درصد بالایی در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر رسیده‌اند. بنابراین در کمیسیون انرژی تلاش می‌شود که این صنعت را به هر نحوی مطرح کنیم که جایگاه آن بتواند بیش از این ارتقا یابد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه حکم بر این شده که باید انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی به 5 درصد برسد، گفت: انتظار می‌رود که کشور هر چه سریعتر به استفاده از این ظرفیت و بیش از 5 درصد تعیین شده دست یابد، پس این رسالت بخش خصوصی است که این هدف را عملیاتی کند ، چرا که ما در دولت و مجلس تلاش داریم اساسنامه ساتبا و دو سازمان دیگر مربوطه را به هم گره بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر بار در مورد اینکه نفت روزی از دست می‌رود آلایندگی دارد و در شهرهای نفت‌خیز و کلانشهرها مشکلات آلودگی هوا مواجه هستیم اما در مقابل تعداد روزهای آفتابی و پیشرفت تکنولوژی در کشور وضعیت خوبی داریم پس نباید کفران نعمت کنیم و باید از این نعمت استفاده لازم را ببریم.

به گفته وی، تکنولوژی به سمتی در حال حرکت است که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان خواهد بود پس حیف است که ما این صنعت را لوکس بدانیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول