اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

عضو انجمن برق تجدید پذیر:

برق تجدیدپذیر نیاز کشور است نه یک کالای لوکس

عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه این نوع برق کالای لوکس نیست، بلکه یک نیاز برای کشور است، گفت: قطعاً تولید برق از منابع تجدیدپذیر به نفع کشور خواهد بود.

برق تجدیدپذیر نیاز کشور است نه یک کالای لوکس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیرحسین جنتی امروز در مراسم معرفی برترین‌های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه کارآفرینان در حوزه تجدیدپذیر با همه مشکلات که روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، برق تجدیدپذیرها را از صفر به 700 مگاوات رسانده‌اند، گفت: نکته‌ای که مهم است، این است که 47 درصد از سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در سال‌های گذشته مربوط به همین نیروهای تجدیدپذیر بود.

وی با اشاره به اینکه باید کارآفرینان ثابت می‌کردند که برق تجدیدپذیر یک کالای لوکس نیست که در این مهم موفق شدند، بنابراین باید اذعان کرد برق تجدیدپذیرها یک نیاز برای کشور است، چرا که آنها ثابت کردند تولید برق از منابع تجدیدپذیر علاوه بر کاهش مصرف سوخت فسیلی از هر نظر به نفع کشور و هم از لحاظ اشتغال‌زایی است. 

عضو انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه کارآفرینی، اشتغال‌زایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی و نیاز به آب نشان‌دهنده این است که ایران می‌تواند از پیشتازان این صنعت در منطقه باشد، گفت: هر چند ماه‌هاست که سرعت این صنعت به واسطه شرایط اقتصادی کشور و تلاطم ارزی کند شده است، اما این مسأله مختص انرژی‌های تجدیدپذیر هم نیست، بلکه تمام کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

همچنین در این مراسم تندیس و یادبود به شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نمایندگان مجلس، سفارت‌های فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و اساتید فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر لوح یادبود اعطا شد. 

همچنین به شرکت‌های برق منطقه‌ای یزد، زنجان، کرمان، خراسان رضوی، توزیع برق شمال استان کرمان، شرکت توزیع نیروگاه برق فارس، شرکت توزیع برق شهرستان مشهد به دلیل بیشترین نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه، بیشترین نیروگاه‌ بادی متصل به شبکه، بیشترین انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق و اتصال بیشترین نیروگاه خورشیدی لوح یادبود اعطا شد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول