اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

معاون استاندار مازندران مطرح کرد

آب‌بندان‌ها راهی برای توسعه آبزیان در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران گفت: مازندران دارای 820 آب‌بندان است که می‌تواند کارکرد سه منظوره برای آبزیان، گردشگری و تامین آب زراعی داشته باشد.

آب‌بندان‌ها راهی برای توسعه آبزیان در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن خیریانپور امشب در جشنواره عرضه طبخ آبزیان که در بوستان ولایت ساری برگزار شد اظهار کرد: باید در زمینه تولید آبزیان چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی برنامه‌ریزی داشته باشیم و این روند را در دریا، رودخانه، استخر و آب‌بندان‌ها  توسعه دهیم.

وی ادامه داد: مازندران دارای 820 آب‌بندان است که می‌تواند کارکرد سه منظوره برای آبزیان، گردشگری و تامین آب زراعی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران به بحث فرآوری محصولات شیلاتی اشاره کرد و افزود: باید برای فرآوری و تجارت خارجی محصولات شیلاتی اقدام کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: پایانه‌های صادراتی ماهیان خاویاری در مازندران در حال ساخت است که می‌توان نسبت به فرآوری محصولات شیلاتی و صادرات ان اقدام کنیم.

خیریانپور بر فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند اثرگذاری خوبی بر استفاده از محصولات شیلاتی و آبزیان در سبد خانوارها داشته باشد.

وی اظهار کرد: سالانه 95 هزار تن محصولات شیلاتی در مازندران تولید می‌شود که ظرفیت مهم و اساسی برای استان است.

فرماندار مرکز مازندران در این جشنواره با بیان اینکه نه تنها با برگزاری چنین جشنواره‌ها بلکه ساخت تیزر و چاپ بروشورها برای مدارس می‌توان فرهنگ‌سازی مصرف ماهی را در سبد غذایی خانوارها آغاز کرد، ادامه داد: باید مردم را نسبت به فواید آبزیان آگاه کنیم و ماهی را در سبد مصرف خانوارها تعریف شود.

عباسعلی رضایی افزود: هر اقدامی که به سلامت جامعه کمک می‌کند باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به فرهنگ‌سازی آن اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است این جشنواره از امروز تا 10 اسفندماه در بوستان ولایت ساری با 28 غرفه برای علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/86035/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول