اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دری مطرح کرد

برگزاری ۱۴ پنل تخصصی در همایش ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت

دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت به برگزاری ۱۴ پنل تخصصی در این همایش اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ اندیشمند فرهیخته در این پنل های تخصصی حضور دارند.

برگزاری ۱۴ پنل تخصصی در همایش ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، بهروز دری دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت ، صبح امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، گفت: بیش از ۶ ماه گذشته موضوع این همایش بررسی شد و طرح اولیه این همایش توسعه پیوند علوم انسانی و صنعت بوده است که با ایجاد شورای سیاستگذاری و کمیته علمی همایش تمام مباحث مربوط به همایش بررسی شد.

وی افزود: ما زمانی می توانیم شاهد ارتباط و پیوند بین صنعت و‌ علوم انسانی باشیم که میزان حق ضرورت علوم انسانی در عرصه صنعت و میزان حق ضرورت صنعت در علوم انسانی را بشناسیم.

دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت گفت: با توجه به پیشرفت علم و‌ ایجاد علوم بین موضوعی ، طبیعی است که علوم انسانی نمی تواند به سامانه ها و سیستم ها و تربیت نیروی متخصص بی توجه باشد. با وجود آنکه تصور می شود صنعت یک محیط سخت است، اما صنعت محیط سخت افزاری، نرم افزاری دارد و صنعت برگرفته از سیستم ها و رویه هایی است که از اندیشه های انسانی شکل گرفته است.

وی با اشاره به کارگروه های تشکیل شده در این همایش ادامه داد: علوم انسانی پهنه وسیعی از رشته های مختلف است و‌به همین منظور چهار کارگروه علوم اجتماعی و فرهنگ، اخلاق، علوم سیاسی و تاریخ، اقتصاد و‌ مدیریت شکل گرفته است.

دری مهمترین هدف همایش را فراهم شدن عرصه نبادل نظر و ترغیب صاحبان ایده برشمرد و افزود:‌ شناسایی موانع پیش رو برای این ارتباط، تقویت مشارکت مجامع علمی و ثبت تجربیات از دیگر اهداف این همایش است.
وی به برگزاری نشست های تخصصی اشاره کرد و افزود: این نشست ها از مهرماه آغاز شد و آخرین نشست در اول بهمن ماه برگزار شد، البته تمامی این نشست های تخصصی در چارچوب برنامه های همایش بوده و در متن محتوای همایش قرار داشته است.
دبیر علمی همایش ملی ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت تصریح کرد: ۸۵ چکیده مقالات به دبیرخانه همایش رسیده که ۴۷ مقاله به مقالات کامل تبدیل شدو در مجموع ۳۳ مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین عناوین تجربیات زیسته که بر اساس توزیع فرم در سازمانهای مختلف انجام شده است شامل عناوینی نظیر استفاده از کمک روانشناسی برای پرسنل، اصلاح و بهبود فرایندهای سازمانی ، بومی سازی چارچوب اجرایی و مسئولیت پذیری و پاسخگویی است.

وی به برگزاری ۱۴ پنل تخصصی در همایش ملی( ارتباط علوم انسانی تولید و صنعت اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰ اندیشمند فرهیخته در این پنل های تخصصی حضور دارند.

دری در پایان خاطر نشان کرد: فضای علوم انسانی یک فضای بی بدیل برای فعالیت است و نباید از این ظرفیت غافل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول