اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات گسترده علیه «محمود عباس» در نوار غزه+عکس

صدها نفر از مردم نوار غزه علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دست به تظاهرات زدند و خواستار کناره‌گیری او شدند.

تظاهرات گسترده علیه «محمود عباس» در نوار غزه+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تعداد زیادی از مردم نوار غزه امروز (یکشنبه) به دعوت «الحراک الشعبی للإنقاذ الوطنی» (تحرک مردمی برای نجات ملی) به خیابان‌ها آمدند و خواستار رفتن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار «شهاب»، تظاهرات‌کنندگان با حضور در میدان «السرایا» واقع  در مرکز نوار غزه، با سر دادن شعار و در دست گرفتن پلاکاردهای مختلف، اقدامات محمود عباس علیه نوار غزه را محکوم کردند و گفتند، وی باید کنار برود.

سخنگوی الحراک‌الشعبی اعلام کرد: امروز به اینجا آمده‌ایم تا برگزاری انتخابات ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان)، مجلس قانونگذاری و شوراهای محلی را درخواست کنیم. پس از قطع حقوق‌ها (قطع حقوق‌های کارمندان نوار غزه توسط عباس)، یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی و نیز اجرایی شدن سیاسی هماهنگی امنیتی، امروز به اینجا آمده‌ایم تا (به عباس) بگوییم «برو».

وی افزود: پس از آنکه مذاکرات آشتی بی‌فایده مانده، سازمان آزادیبخش فلسطین از هم پاشیده و نهاد قانونگذاری از بین رفته، امروز به اینجا آمده‌ایم تا بر وحدت کرانه باختری، غزه و قدس تأکید کنیم و اعتبار را به مسأله فلسطین بازگردانیم.

وضعیت غزه که بیش از 20 سال است در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد ، بحرانی است اما اخیرا تصمیم‌های تشکیلات خودگردان علیه این منطقه از جمله قطع حقوق تعداد زیادی از کارمندان، قطع مستمری خانواده‌های فلسطینی، بحران برق، کمبود دارو و امثال آن؛ وضعیت آن را وخیم‌تر کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول