اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

وزیر سابق قانون پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

ناکامی اجلاس «ورشو» نشان داد اجماع جهانی علیه ایران وجود ندارد

وزیر سابق قانون پاکستان گفت: بی‌نتیجه بودن اجلاس ورشو نشان داد اجماع جهانی علیه ایران وجود ندارد و این فقط آمریکا است که اصرار دارد مانع پیشرفت این کشور در زمینه‌های مختلف شود.

ناکامی اجلاس «ورشو» نشان داد اجماع جهانی علیه ایران وجود ندارد

«بابر اعوان» وزیر سابق قانون پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد اظهار داشت: متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و تحریم این کشور، با قوانین بین المللی انطباق ندارد.

وی افزود: اغلب دادگاه‌های بین المللی دسیسه‌های واشنگتن برای محکوم کردن ایران را رد کرده این در حالی است که این کشور به برجام نیز پایبند بود.

اعوان اظهار داشت: آمریکا از نظر سیاسی و اقتصادی علیه ایران وارد عمل شده اما این کشور هنوز هم جایگاه خود را بین کشورهای منطقه حفظ کرده است.

وی افزود: برخی قدرت‌ها سعی دارند روابط ایران با پاکستان را به چالش بکشند و مقامات دو کشور باید در این زمینه هوشیار باشند.

وزیر قانون سابق پاکستان گفت: قوانین بین المللی برای متهم کردن کشورها یا مجبور کردن آن‌ها به تعیین نوع روابط با سایرین وضع نشده است.

وی افزود: تا کنون تروریست بودن ایران یا اقدام این کشور علیه آمریکا در دادگاه بین المللی ثابت نشده بنابراین تحریم این کشور معنایی ندارد.

اعوان تصریح کرد: برخی قدرت‌ها چون تفکر انقلاب اسلامی را مخالف منافع خود می‌دانند سعی دارند از مجامع بین المللی برای محکوم کردن ایران استفاده کنند.

وی افزود: بی‌نتیجه بودن اجلاس ورشو نشان داد که اجماع جهانی علیه ایران وجود ندارد و این فقط آمریکا است که اصرار دارد مانع پیشرفت این کشور در زمینه‌های مختلف شود.

وزیر قانون سابق پاکستان گفت: ایران از همان گذشته فعالیت دیپلماتیک صلح آمیز داشت و هرگز به دنبال تضعیف سایر کشورها نبود.

وی افزود: ایران می‌تواند در آینده با تکیه بر آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشرفت همه جانبه داشته باشد و کشور دوست و ارزشمند پاکستان باقی بماند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول