اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای 6 و 7 اسفندماه سال‌جاری؛

مرحله دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) در تبریز برگزار می‌شود

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز گفت: مرحله دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) در روزهای 6 و 7 اسفندماه سال‌جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

مرحله دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) در تبریز برگزار می‌شود

سجاد توحیدی امروز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این جشنواره در 6 بخش مهم آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری  برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متولی اصلی برپایی این جشنواره  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در این ارتباط به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که مرحله دانشگاهی آن در هر دانشگاه برگزار شود، تصریح کرد: بخش معارفی و آوایی این جشنواره در دو قالب کتبی و شفاهی در روزهای 6 و 7 اسفند ماه سال جاری به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

توحیدی در تشریح بخش‌های مختلف سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور (مرحله دانشگاهی) تاکید کرد: بخش آوایی شامل( قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات خوانی و تواشیح)، ادبی نیز در زیرمجموعه‌های ( شعر، داستان نویسی، نمایش‌نامه نویسی و فیلم‌نامه نویسی)، هنری شامل(خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر)، فناوری هم شامل( تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی)، پژوهشی در زیرمجموعه ( مقاله‌نویسی و تلخیص کتاب) و در بخش معارفی نیز در رابطه با (آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، احکام، پرسمان قرآنی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی) خواهد بود.

به گفته وی ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان دانشگاه‌ها با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌‌های سراسر کشور، ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی دانشگاه ها و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآن و عترت دانشجویان به جامعه دانشگاهی از جمله اهداف این جشنواره اعلام شده است.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مخاطبان این جشنواره گفت: این جشنواره در سطح دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای برگزار خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، مرحله منطقه‌ای این جشنواره اردیبهشت ماه سال آینده، بخش مرحله سراسری آن نیز در شهریورماه و مرحله ملی آن هم پاییز سال 98 برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

انتهای پیام/ 60023 / 30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول