اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی مدارس استان

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر حوزه پرورشی مدارس استان با کمبود نیروی انسانی روبرو است که برای پر کردن این خلأ باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی مدارس استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی انصاری در ششمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تمام رفتارهایی که امروز از مردم شاهد هستیم در فرآیند توسعه نقش‌آفرین است.

وی با بیان اینکه برای هفته تربیت اسلامی برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، افزود: رونمایی از کتاب، تجلیل از مربیان و مشاوران، همایش تجلیل از ۸۰ نفر پیشکسوت و برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای حوزه پرورشی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: حوزه پرورشی در انتقال فرهنگی نقش موفقی ایفا کرده است و در حال حاضر ۵۰۴ معاون پرورشی و ۱۸۲ نفر مشاور در مدارس استان فعال هستند که از طریق این همکاران فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی را در استان انجام می‌دهیم.

به گفته حجت‌الاسلام انصاری ۱۰ هسته مشاوره و ۲ اردوگاه فرهنگی-تربیتی در استان تأسیس شده است.

وی عنوان کرد: در بحث سلامت روان دانش‌آموزان، رتبه نهم کشور را داریم اما در بحث اضطراب رتبه موجود مطلوب نیست بنابراین باید به دنبال راهکار برای کاهش اضطراب دانش‌آموزان باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در حوزه پرورشی و مشاوره ۴۵۳ نفر مربی پرورشی و ۳۲۴ مشاور کمبود داریم.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: هسته‌های پرورشی استان از لحاظ ساختار فیزیکی وضعیت مطلوبی ندارد و برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان نیاز است که اردوگاه‌های فرهنگی استان را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود شورای آموزش وپرورش برای ارتقا سطح برنامه‌های پرورشی مساعدت بیشتری داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید به صورت گروهی انجام شود، اظهار کرد: مربیان پرورشی یک جریان عمیق و اصیل هستند که بودجه لازم برای انجام کارهای پرورشی را در اختیار ندارند.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش‌وپرورش برای برگزاری اردوهای راهیان نور دچار مشکل است، افزود: معتقدیم انتقال فرهنگ در آموزش‌وپرورش بهتر صورت می‌گیرد اما تا زمانی که بودجه لازم تأمین نشود، نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اردوگاه‌های دانش‌آموزی ظرفیت بسیار خوبی دارد که با تکمیل آن‌ها می‌توان بهترین بهره‌برداری را از این اماکن داشت.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: سوییت‌هایی که در این اردوگاه‌ها احداث شده به لحاظ پدافند غیرعامل و در مواقع بحرانی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول