اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

غلامی در مراسم یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی:

شخصیت‌های علمی ایران در علم جهانی شناخته شده هستند

وزیر علوم گفت: شخصیت‌های علمی دانشگاه‌های ما نه تنها در کشور ما بلکه در علم جهانی شناخته شده‌اند.

شخصیت‌های علمی ایران در علم جهانی شناخته شده هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی گفت:دانشمندان بدون وجود نهادهای علمی نمی‌توانند بدرخشند، مرز تاریخ دانشگاه را باید عقب ببریم چرا که یونسکو تایید کرده که نخستین دانشگاه در سال ۱۷۳۷ جندی شاپور در ایران بوده است.
وی افزود:شخصیت‌های علمی دانشگاه‌های ما نه تنها در کشور ما بلکه در علم جهانی شناخته شده اند، در اینجا مهم این است که ما توانستیم در کشور بعد از حکومت قاجار و در جمهوری اسلامی نهادهای دانشگاهی را پیش ببریم.
غلامی اضافه کرد:اساتید علمی زیادی از دامن حوزه‌های علمیه و انقلابی تربیت شدند به طوری که اکنون ما در نیروی انسانی در جمهوری اسلامی تحول بزرگ داشته ایم.

غلامی افزود:در حال حاضر تمامی کارشناسان، مدرسان و برنامه ریزان کنونی کشور از فارغ‌التحصیلان داخلی هستند ما باید سپاسگزار خدمات اساتید و دانشمندان باشیم.
وی ادامه داد:براساس آمار ۲۰۱۸ جایگاه علمی ایران رتبه ۱۵است که جایگاه کمی نیست و قابل تامل و توجه است. اکنون ما در حال تلاش هستیم با کمک مسوولان و اساتید شرکت‌های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را گسترش و فعالیت ها را افزایش دهیم.
غلامی ادامه داد:دانشگاه های ما باید جامعه محور باشند که این حرکت شروع شده است درواقع تحلیل های علمی امروز توسط مراکز علمی و دانشگاهی به مسؤولان داده می شود .
غلامی تصریح کرد:قراردادهای تحقیقاتی و توسعه فناوری ها در به خدمت گذاشتن به نهادهای کشور است ما از طرف جامعه علمی انتظار داریم به توانمندی و ماموریت علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها توجه شود اگر موضوعات و مشکلات دانشگاه ها را پیگیری نکنیم مسیر طولانی را اشتباه خواهیم رفت و برای برگشت نیز دچار سختی و دشواری می‌شویم.
وی ادامه داد:ما در حال ساماندهی آموزش عالی هستیم البته باید بگویم تجزیه کردن دانشگاه‌ها باعث ضعف آنها می شود ما معتقدیم طبعا می‌شود بازهم به وضعیت مشکلات ناشی از فشار های دشمنان سامان داددر واقع ا ایجاد شبکه های علمی در استان ها و سراسر کشور محور اصلی ساماندهی ما است.
غلامی در پایان تاکید کرد:تلاش ما در وزارت علوم این است که شبکه های علمی را ایحاد کرده و ماموریت خاص علمی به آنها محول کنیم زیرا معتقدیم آینده نیاز به تربیت و توسعه زیر ساخت های دانشگاهی دارد البته پشتیبانی علمی و مالی از ضروریات است که می تواند به کمک ما بیاید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول