اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت

توسعه تولید پمادهای صددرصد گیاهی انسانی و اسپری دامی

یک شرکت دانش‌بنیان قمی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به توسعه تولیدات خود در زمینه ساخت پمادهای گیاهی و اسپری‌های دامی شده است.

توسعه تولید پمادهای صددرصد گیاهی انسانی و اسپری دامی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی داروهای متنوعی هم به صورت داروهای انسانی و هم دامپزشکی تولید می‌کند که داروهای انسانی آن شامل داروهای آرایشی و بهداشتی نیز می‌شود. این شرکت اشکال مختلف دارو را به صورت پماد، کرم، محلول موضعی و اسپری تولید می‌کند که به طور کلی یا به صورت جامد مثل قرص و کپسول، یا به صورت نیمه جامد شامل پماد و کرم و یا به شکل مایع مثل محلول‌های موضعی و خوراکی هستند. این شرکت تاکنون توانسته محلول‌های موضعی متنوعی را تولید کند و در آستانه تولید محلول‌های خوراکی نیز قرار دارد. این شرکت در حوزه دامپزشکی نیز اسپری و آنتی‌بیوتیک‌های جلدی دام و همچنین محلول‌های خوراکی مورد مصرف طیور را تولید می‌کند.
به گفته علی شریعتمداری، موسس و رئیس هیئت مدیره این شرکت، ۸۵ درصد محصولات این شرکت صددرصد گیاهی و ۱۵ درصد آنها شیمیایی هستند. داروهای کاملا گیاهی این شرکت بر پایه تحقیقات و بر اساس دستاوردهای تحقیق و توسعه و توسط محققان خود شرکت ساخته شده‌اند و بیشتر در طبقه‌بندی مصارف جلدی قرار می‌گیرند.
این شرکت در مرحله توسعه تولیدات خود از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شده و با کمک این تسهیلات توانسته ماشین‌آلات خارجی تهیه کند و در نهایت به تولید انبوه این محصول دست یافته و به صادرات آن برسد.
شریعتمداری در مورد محصولات این شرکت می‌گوید که این محصولات زیر نظر دو مجموعه دانشگاهی تولید می‌شود که یکی از آنها سازمان غذا و دارو و دیگری دانشگاه علوم پزشکی قم است و تحت نظارت سازمان دامپزشکی نیز قرار دارند.
وی در مورد چشم‌انداز شرکت می‌گوید: به طور کلی به عنوان تولیدکننده همیشه با افزایش کالا و سبد دارویی مواجهیم و سعی می‌کنیم سالانه دو تا سه محصول را به محصولات خود اضافه و محصولات‌مان را بیشتر و بیشتر به کشورهای دیگر صادر کنیم.
مؤسس و رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان بر این باور است که محصولات این شرکت در یک موضوع تمایز جدی با داروهای خارجی دارد و آن این است که مطلقا گیاهی است. به همین دلیل نیز داروهای گیاهی این شرکت رقیب خارجی ندارد. در عین حال نیز داروهای شیمیایی این شرکت کاملا قابل رقابت با مشابه‌های خارجی است زیرا به طور مثال، اسپری آنتی‌بیوتیک این شرکت حدود 85 تا 95 سنت قیمت دارد، در حالی که مشابه چینی آن که یکی از بی‌کیفیت‌ترین آنها به شمار می‌رود، 5/2 دلار قیمت دارد. با این حال، شریعتمداری معتقد است که برخی داروهای صددرصد گیاهی این شرکت از نظر اثربخشی جزو موارد استثنا در جهان به شمار می‌روند.
وی در مورد تاثیر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در تولید محصولات دانش‌بنیان معتقد است: خود تسهیلاتی که این صندوق می‌دهد خوب و کارساز است که امیدواریم روند اعطای این تسهیلات نیز قدری کوتاه شود که همین مسئله باعث افزایش انگیزه‌ها خواهد شد و به ما در انجام محاسبات و ارزیابی‌ها و در نهایت ورود به بازار کمک شایان توجهی خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول