اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سعیدی به فارس خبر داد

توزيع استانی اعتبارات جبران خسارت ناشی از بهره برداری از معادن به مناطق درگير

نماینده مردم مبارکه در مجلس از توزيع استانی اعتبارات جبران خسارت ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت صنايع معدني به مناطق درگير خبر داد.

توزيع استانی اعتبارات جبران خسارت ناشی از بهره برداری از معادن به مناطق درگير

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ٩٨ کل کشور در مجلس با پیگیری‌های انجام شده توسط تعدادی نمایندگان دارای مناطق درگیر معادن یا فعالیت صنایع معدنی (تا ۱درصد فروش) و با حمایت سایر نمایندگان، تصویب شد.

وی در تشریح مصوبه مذکور،‌افزود: بر این اساس اعتبارات جبران خسارت ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت صنایع معدنی تا سقف هزار میلیارد تومان مربوط به جز ٥ بند الف ماده ٤٣ برنامه ششم توسعه به صورت استانی جهت منطقه درگیر توزیع شود.

نماینده مردم مبارکه در ادامه تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه با پیشنهاد بنده در برنامه ششم توسعه عبارت فعالیت صنایع معدنی در منطقه درگیر در کنار بهره برداری از معادن اضافه شد؛ و در قانون بودجه سال گذشته توزیع این اعتبارات ملی و به صورت متمرکز مصوب شده بود، عملا در کنار تخصیص اندک حق استان‌ها و مناطق درگیر پرداخت نمی‌شد که با این مصوبه مناطق درگیر از جمله شهرستان مبارکه به دلیل فعالیت صنعت فولاد از عواید آنها بهره مند خواهند شد که امید است شورای معادن و شورای توسعه و برنامه ریزی استان و مدیران اجرایی به درستی احقاق حق مردم این مناطق را باتوجه به آسیبهای وارد شده کنند.

سعیدی با استناد به جز ٥ بند الف ماده 43 گفت: بر اساس این جز تا یک‌درصد(1%) فروش معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی جهت جبران خسارت‌های وارده به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی و همچنین آسیبهای عمومی به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه (علاوه بر عوارض آلایندگی) تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول