اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیشنهاد کمیسیونر اتحادیه اروپا برای واردات گاز از ترکمنستان

کمیسیونر اتحادیه اروپا در نشست شورای کریدور گازی جنوبی در شهر «باکو» به ترکمنستان پیشنهاد صادرات گاز از طریق آذربایجان به اروپا را داد.

پیشنهاد کمیسیونر اتحادیه اروپا برای واردات گاز از ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «گونتر اتینگر» کمیسیونر اتحادیه اورپا در نشست شورای کریدور گازی جنوبی در شهر «باکو» اظهار داشت: ترکمنستان می‌تواند از طریق قلمروی اذربایجان گاز را به اتحادیه اروپا صادر کند.

وی گفت: اروپا افزایش واردات گاز از آذربایجان تا 20- 25 میلیارد متر مکعب در سال را هدف‌گذاری کرد و ترکمنستان نیز در این پروژه شرکت کند.

این مقام تصریح کرد: این پیشنهاد از طرف اتحادیه اروپا و آذربایجان به ترکمنستان است و تصمیم قطعی را باید «عشق اباد» بگیرد و باکو آمادگی کامل برای همکاری دارد.

البته کمیسیونر اتحادیه اروپا ابرازها و شرایط انتقال گاز تولید ترکمنستان به آذربایجان و شرایط حضور عشق آباد در پروژه کریدور گازی جنوبی را تشریح نکرد.

کریدور گازی جنوبی با طول 3500 کیلومتر و هزینه 40 میلیارد دلار به آذربایجان توانایی برای صادرات گاز به اروپا را می‌دهد و قرار است گاز از مخازن «شاه دنیز» در دریای «خزر» استخراج شود.

کریدور گازی جنوبی شامل خطوط لوله ترانس اناتالی و ترانس مدیترانه است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول