اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان:

نمایشگاه «کرنش به حافظ» خوانشی جدید از اشعار حافظ است

معاون، فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اوکر با شجاعت و خلاقیت خود توانسته، خوانش یا تفسیری جدید از آثار حافظ را به تصویر بکشد.

نمایشگاه «کرنش به حافظ» خوانشی جدید از اشعار حافظ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد عیدی شامگاه پنج‌شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه «کرنش به حافظ» برای نمایش آثار هنرمند آلمانی، گونتر اوکر، با اشاره به اینکه دیوان حافظ از جمله متون فاخری است که با امکان فرازمانی و مکانی خود توانسته با امروز و دیروز ارتباط برقرار کند، اظهار کرد: این ویژگی سبب شده تا کارکردهای معنوی آثار حافظ که در دیوان او منعکس است، برای همه نسل‌ها آشکار شود.

معاون، فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آلفرد لورد تنس، شاعر انگلیسی، امرسون، فیلسوف تعالی گرای آمریکایی و گوته، شاعر آلمانی از جمله هنرمندان بزرگی در جهان بوده‌اند که توانسته‌اند با برقراری ارتباط با اشعار حافظ و اقتباس از آن‌ها خود را در محضر حافظ بیابند، تصریح کرد: حافظ قابلیت زمانی گذشته، حال و آینده را تبدیل به زمان حال و اکنون کرده است به گونه ای که تمامی افرادی که در نسل‌های مختلف سراغ اشعار حافظ رفته و می‌روند، می‌توانند معنای اثر را درک و دریافت کنند.

وی بیان کرد: به دلیل بالا بودن ارزش وجودی آثار حافظ، همچنان زمینه حیات و تأثیر معنای متن از اشعار این شاعر وجود دارد.

عیدی ادامه داد: سخن رمزگونه حافظ سبب شده تا دراعصار و اوان مختلف، کند و کاوهای بسیاری برای استخراج معنا و مفهوم اشعار او از سوی بسیاری از بزرگان هنر صورت گیرد که نتیجه این تلاش‌ها نیز منجر به خلق آثار هنری شده است.

معاون، فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از نظر بیشتر مکاتب ادبی، متون حافظ فراگیر، بالنده و زنده است، گفت: اوکر با شجاعت و خلاقیت خود توانسته، خوانش یا تفسیری جدید از آثار حافظ را به تصویر بکشد و همین امر سبب شده تا من با بازدید از نمایشگاه "کرنش به حافظ" در برابر اوکر کرنش کنم.

وی بیان کرد: گفت و گوی اوکر با حافظ آن هم با هنر تجسمی خود، از دیدگاهی پساساختارگرایانه صورت گرفته است و در این آثار از متنی چندمعنا بهره جسته است. این کار با دریافت نه فقط یک ترجمه از اثر بلکه با توسل به چندین معنا و ترجمه حاصل شده است.

عیدی افزود: اوکر برای اینکه فهم شهودی خود را با خلوص بیشتری به مخاطب عرضه کند هنر خود را بدون بهره بردن از ابزار خلق کرده است.

معاون، فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در پایان گفت: این هنرمند آلمانی توانسته طرحی نو برای گفت و گو با حافظ دراندازد و این امکان برای ما فراهم شده تا با دیدن آثار او از منظری هنرمندانه به تماشای دردهای انسانی بنشینیم.

انتهای پیام/63086/ج10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول