اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مدیرکل شیلات لرستان:

پرورش ماهیان خاویاری در لرستان توسعه می‌یابد/حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته پرورش ماهیان خاویاری در این استان توسعه می‌یابد.

پرورش ماهیان خاویاری در لرستان توسعه می‌یابد/حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کیارش بیرانوند شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح مجتمع تولید ماهیان خاویاری در شهرستان پلدختر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استان بودیم.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پرورش ماهیان خاویاری پلدختر در ابتدای سال ۹۶ آغاز شد و این پروژه در مجموع ظرفیت تولید ۶۰۰ تن گوشت خاویار و ۲۵ تن خاویار را داراست.

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: خوشبختانه فاز اول این طرح مهم دارای ۳۲ استخر با ظرفیت ۱۰۰ تن گوشت خاویار بوده و امروز با حضور مسئولان ارشد کشوری و استان افتتاح شد.

بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه این مجموعه در ۳ فاز پیش‌بینی شده است، افزود: دو فاز باقی مانده نیز با برنامه‌ریزی، همت سرمایه‌گذار و حمایت‌های صورت گرفته عملیاتی می‌شوند و خوشبختانه اکنون شاهد اجرایی شدن فاز دوم این طرح مهم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در لرستان در حال انجام است، افزود: اکنون علاوه بر این پروژه یک مزرعه تولید گوشت ماهیان خاویاری در شهرستان بروجرد نیز در حال فعالیت بوده و مزرعه پرورش ماهیان خاویاری شهرستان ازنا نیز آماده افتتاح است.

بیرانوند عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال توسعه پرورش ماهیان خاویاری در مناطق مختلف استان هستیم به عنوان نمونه در نظر داریم تا منطقه زال پلدختر به یک مرکز مهم برای پرورش ماهیان خاویاری تبدیل شود همچنین در سایر شهرستان‌ها همچون کوهدشت نیز این امر مورد توجه ویژه قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت خود برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه پرورش آبزیان به خصوص ماهیان خاویاری استفاده خواهیم کرد، افزود: امیدواریم بتوان با حضور پررنگ‌ سرمایه‌گذاران شاهد تبدیل لرستان به یکی از استان‌های تاثیرگذار در پرورش ماهیان خاویاری باشیم که مطمئناً در راستای تحقق این هدف از تمام ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل شیلات لرستان اظهار داشت: ماهیان خاویاری دارای ارزش بسیار مهمی هستند به نحوی که گوشت این ماهیان با قیمت به مراتب بالاتری در بازار به فروش رسیده همچنین در صورتی که شاهد به ثمر رسیدن خاویار آنها باشیم ارزش افزوده آنها به بیش از چند برابر خواهد رسید که این آن در توسعه اقتصادی بسیار موثر است.

بیرانوند بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون لرستان به عنوان یکی از استان‌های تاثیرگذار و مهم در حوزه پرورش آبزیان در کشور مطرح شده و مطمئناً با توجه به طرح‌های مختلف در دست اجرا این استان در آینده نقش بیشتری در حوزه اقتصاد آبزیان در کشور ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول