اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دشمن روی دعواهای داخلی کشورمان حساب باز کرده است/شرایط امروز کشور خیلی بهتر از شرایط قبل برجام است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن روی دعواهای داخلی کشورمان حساب باز کرده است که باید به این موضوع توجه داشت و با انصاف عمل کنیم.

دشمن روی دعواهای داخلی کشورمان حساب باز کرده است/شرایط امروز کشور خیلی بهتر از شرایط قبل برجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در اجلاسیه شهدای کارمند استان کردستان که هم‌اکنون در مجتمع فجر سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: حضرت آقا که فرمودند استان کردستان، سرزمین مجاهدت‌های خاموش است تاییدی بر شهادت 5400 نفر از مردم این استان است که در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: ما باید از همه این شهدا درس بگیریم، چراکه در سال‌هایی که ایران اسلامی در اوج مظلومیت بود، اینها پای کشور، خاک و وطن و تکلیف خود ایستادند و موجب شد کشور ما امروز با اقتدار در جایگاه هیجدهم اقتصاد دنیا قرار دارد.

وی عنوان کرد: در زمانی که جنگ بر ایران تحمیل شد 36 کشور که عملا همه دنیا بودند به گونه‌ای دشمن ایران را در دوران جنگ تحمیلی با انواع مختلف از قبیل اسلحه، پول، حوزه سیاسی، سازمان ملل و غیره حمایت می‌کردند.

فلاحت‌پیشه اظهار کرد: یک تحقیق در مورد جنایات شیمایی که علیه ملت ایران صورت گرفت انجام دادم، 70 شرکت آمریکا برخلاف قوانین و مقررات خود به صدام بمب شیمیایی و یا تجهیزاتی با کاربردهای شیمیایی می‌دادند که این کار هم خلاف قوانین داخلی کشور خود و هم خلاف قوانین کنوانسیون‌های بین‌المللی بود که اکنون ما هم در قالب قوانین داخلی همان کشورها، آنها را محکوم می‌کنیم.

وی اذعان کرد: مسوولان در هر نشستی اعلام می‌کنند، بودجه نیست در حالیکه در هر زمانی به رغم تمام مشکلات، شاخص‌های عمومی توسعه، عمران و غیره تامین شده است.

شرایط امروز کشور خیلی بهتر از شرایط قبل برجام است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  گفت: شرایط امروز کشور خیلی بهتر از شرایط قبل برجام است چرا که ایران در آن زمان در قالب 6 قطعنامه تحریم شده بود و کشورهای دنیا موظف بودند هر سه ماه یک بار گزارش تحریم‌های ایران را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جدای از اینکه ترامپ از برجام خارج شده است، خود آمریکایی‌ها هم اعلام کرده‌اند که 50 کشور دنیا تحریم علیه ایران را به امریکا گزارش می‌کنند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: از زمانی که مسوولیت کمیسیون امنیت ملی مجلس به بنده واگذار شده، بخش اعظمی از سفرهای خارجی را کنسل کرده‌ام ولی به صورت مرتب از مرزها بازدید می‌کنم، چرا که اعتقاد دارم اگر به مرزها برسیم می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  افزود: در قالب برنامه ششم توسعه ماده قانونی 112 را گنجانده‌ایم که بعد از 20 و چند سال در این قالب حق ایثار مردم در نقاط مرزی به رسمیت شناخته شد.

وی گفت: این قوانین از امسال به تدریج در سطح کشور در حال اجرایی است و در بند الف این ماده تصویب شده که دولت موظف است سالیانه 10 درصد هم بودجه و هم شاخص‌های مختلف استان‌های جنگ‌زده را اضافه بر استان‌های دیگر پرداخت کند به گونه‌ای که تا پایان برنامه ششم توسعه از لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای و برخورداری به سطح استان‌های برخودار برسند.

وحدت لازمه گذر از توطئه‌های دشمنان است

فلاحت‌پیشه اذعان کرد: اعتقاد دارم یک مثلث وجود دارد که هر کجایی که هستیم اگر در قالب این مثلث عمل کنیم می‌توانیم پیشرفت کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: در حوزه مناسبات فردی باید انصاف، در حوزه روابط اجتماعی قانون و در روابط بین‌المللی صلح باید برقرار باشد و انتقادها هم باید در همین قالب باشد.

وی گفت: در حوزه مناسبات شخصی باید با انصاف عمل کنیم، چون در تمامی زمان‌هایی که دشمنان علیه ما توطئه کرده‌اند فقط زمانی موفق بوده‌ایم که وحدت داشته‌ایم و لازمه این وحدت قاعده اخلاقی است.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: اولین مولفه این قاعده اخلاقی انصاف است و باید در نقدها کمال انصاف را مد نظر قرار دهیم و لذا باید به ضعف‌های دولت با دید تیمارگونه انتقاد کنیم.

دشمنان روی دعواهای داخلی ما حساب باز می‌کنند 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: هرآنچه که دشمنان روی آن حساب باز می‌کنند همین دعواهای داخلی است وگرنه ما در گذشته در کشور همه مشکلات را تجربه کرده‌ایم.

وی گفت: زمانی که خزانه کشور به خط قرمز رسیده بود در همین استان‌های مرزی با کار جمعی به صورتی عمل شد که هم جنگ و هم معیشت مردم را مدیریت کردیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  افزود: الان که شرایط بسیار بهتر از دوران جنگ است، اگر همه ما گرفتار یک سری طمع‌های اقتصادی نشویم به راحتی می‌توانیم این دوران را هم پشت سر بگذاریم چون به هر حال آمریکایی‌ها برای تحریم هزینه می‌دهند.

وی اذعان کرد: آنها شرکت‌های مختلف را جریمه و با شرکت‌هایی هم قطع ارتباط می‌کنند و صرف سرمایه و نیروی انسانی می‌کنند چون فکر می‌کردند با این کارها و فتنه‌ها جشن پیروزی چهل‌سالگی انقلاب در ایران برگزار نمی‌شود.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: اینکه تیر دشمنان همیشه به سنگ برخورد کرده و پیش‌بینی‌هایشان درست از آب در نمی‌آید به خاطر صبر و استقامت و وحدتی است که در ایران وجود دارد.

جنایات داعش علیه مسلمانان اهل سنت بزرگ‌ترین جنایت‌ تاریخ است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت عراق و سوریه و خونریزی‌های داعش در آن کشورها، اضافه کرد: داعش سوار بر جنگ مذهبی شد و خواست جنگ شیعه و سنی را راه‌ بیندازد اما ما همیشه با هم برادر بوده‌ایم.

وی گفت: آسیب و جنایاتی که داعش علیه مسلمانان اهل سنت انجام داده بزرگ‌ترین جنایت‌هایی است که باید در تاریخ نوشته شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنها در استان دیاله عراق 57 هزار نفر را اعدام کردند و تمام مناطق سنی‌نشین کشور عراق را ویران کردند.

وی گفت: در همین استان‌های مرزی انسان‌های بزرگی بودند که برای مقابله با دشمنان متجاوز، گردان تشکیل دادند و شیعه و سنی با وجود تمام هجمه‌هایی که از سوی ضد انقلاب و دشمنان صورت می‌گرفت به دفاع از کشور و انقلاب برخواستند و به پیروزی رسیدند.

فلاحت‌پیشه عنوان کرد: 100ها مرتبه بدتر از تهدیدهای امروز داعش، در آن دوران به مردم همین مناطق مرزی گفته می‌شد ولی با تمام این تهدیدات اجازه ندادند کشور به دست دشمن بیفتد و برای دفاع از تمامیت ارضی خونشان را فدا کردند.

از هر 100 گلوله‌ 99 گلوله بر سینه مسلمانان شلیک می‌شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از هر 100 گلوله‌ای که در دنیا شلیک می‌شود 99 گلوله آن بر سینه یک مسلمان اعم از شیعه و سنی می‌نشیند.

وی اظهار کرد: به روسای بین‌المجالس اسلامی و روسای بین‌المللی در مجلس گفته‌ام با هر هیئت اسلامی که درخواست مذاکره کرد، مذاکره کنید چراکه به عنوان نماینده مردم این وظیفه را دارید بخشی از این نفرت را که ایجاد کرده‌اند کنار بگذارید و این رسالت و وظیفه دینی ما است.

فلاحت‌پیشه افزود: شیعه و سنی سال‌های سال است با هم زندگی کرده و بهترین خاطرات تلخ و شیرین را در کنار هم تجربه کرده‌اند و لذا نباید تفرقه‌ای وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال هر جایی ضعفی‌ هست و ما نمایندگان باید در راستای رفع مشکلات با دید نظارتی به وظایف خود عمل کنیم و اگر ضعیف عمل کردیم به کسان دیگری رای دهید.

وی گفت: هر اتفاقی بیفتد قانون باید فصل‌الخطاب باشد، چرا که قانون اساسی و قوانین فرادستی ما بیان می‌کند همگان باید به صورت یکسان از مزایای عمرانی، معیشتی و غیره برخوردار باشند و همه عقاید آزاد هستند، پس کسی نمی‌تواند نگاه خود را تحمیل کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف قانون‌گذار از تصویب این قوانین، تبدیل جامعه ایران به زیبایی، و نه آشفتگی و به هم‌ریختگی رنگ‌های یک تابلو است.

وی تاکید کرد: شرایط تحریم نباید به فرصتی برای سوءاستفاده تبدیل شود، بلکه فرصت‌هایی وجود دارد که باید این فرصت‌ها را به خوبی ببینیم و از آن استفاده کنیم.

فلاحت‌پیشه گفت: از زمانی که ترامپ از برجام خارج شده است، به بخشی از مبادلات خارجی کشور آسیب وارده شده است، اما تمام آسیب‌های وارده تنها از ناحیه تجارت کشور ما با عراق جبران شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 60 تا 70 درصد رشد مبادلات مرزی با کشور عراق داشته‌ایم که این یک بنیان تحلیلی قابل دفاع است که همه جا از آن دفاع می‌کنم.

وی با بیان اینکه باید به مرزها و استان‌های مرزی در شرایط امروز کشور بیشتر توجه شود، گفت: در میانگین چند ساله 10 میلیارد دلار صادرات و 60 میلیون دلار واردات با عراق صورت گرفته است.

فلاحت‌پیشه در ادامه به موضوع صلح هم گریزی زد و گفت: دین ما دین صلح است، پرچم صلح باید در اختیار ما باشد افتخار ما این است که بعد از جنگ تحمیلی هیچ وقت نجنگیدیم ولی هرجا جنگی علیه مسلمانان شکل گرفت مدیریت کردیم و روز به روز مولفه‌های ارتقای امنیت ایران ارتقا پیدا کرده است.

ایران در عرصه بین‌المللی ایران زمام‌دار صلح است 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ایران اسلامی که در دوران جنگ تحمیلی تجهیزاتی برای مقابله با دشمنان نداشت امروز جزو چند قدرت بزرگ موشکی دنیاست.

وی افزود: آرزوی آمریکایی‌ها دستیابی به دستاورد عظیم انقلاب است و می‌خواستند در بستر مذاکره این امکان برای آنها فراهم شود در قالب برجام، اگر 20 درصد سوخت هسته‌ای را به 5 درصد کاهش دادیم ولی تاسیسات و فناوری را حفظ کردیم که آنها هم از یک‌هزار و 248 تحریم، 929 مورد را برداشتند که با روی کارآمدن ترامپ دوباره همه این تحریم‌ها بازگشت.

فلاح‌پیشه در ادامه تصریح کرد: ایران در عرصه بین‌المللی ایران زمام‌دار صلح است و این یکی از افتخارات ماست که بعد از جنگ تحمیلی هیچ وقت نجنگیدیم ولی مولفه‌های امنیت ملی را روز به روز افزایش دادیم، این هنر جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: سخن ما در سرزمین‌های اشغالی، رفراندوم است و الان هم زبان دیپلماسی ما در عرصه بین‌الملل برا است که باید حفظ شود و از هر تصمیمی در مجمع تشخیص مصلحت حمایت خواهیم کرد چون تصمیم نظام است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد اختلاف، رعب و ناکارآمدی مهم‌ترین هدف امروز دشمنان است و قبل از اینکه روی توان خود حساب باز کنند روی این مسئله حساب باز کرده‌اند.

وی در پایان گفت: کردستان و دیگر استان‌های مرزی باید به محل وحدت تبدیل شوند چون زمانی که دشمن در استان‌ها ناامید شود، ناامیدی کلان به سراغشان خواهد آمد و ایران اسلامی از این میدان هم با پیروزی و سر بلندی بیرون می‌رود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول