اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیر سابق نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه:

خادمیاران کرمانشاهی حماسه ملی خلق کردند/ برگزاری 14 اردوی جهادی سلامت

مدیرسابق نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: خادمیاران کرمانشاهی در حادثه زلزله در بحث امداد و نجات حماسه ملی خلق کردند.

خادمیاران کرمانشاهی حماسه ملی خلق کردند/ برگزاری 14 اردوی جهادی سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسن موحد پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین افتتاحیه 2 هزار کانون خادمیاران رضوی که همزمان در سراسر کشور با حضور آیت‌الله رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در طول تاسیس نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه کارهای بزرگی به کمک خادمیارن امام رئوف صورت داده است.

مدیرسابق نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه ادامه داد: برخی اقدامات در امر خدمات‌رسانی،کرمانشاه را پیشتاز و سرآمد استان‌های دیگر کرده، از جمله در حادثه زلزله که به حمد خدا توانستیم در این شرایط بحرانی به طور خاص خدمت‌رسانی کنیم.

وی افزود: خادمیاران کرمانشاهی در حادثه زلزله در بحث امداد و نجات حماسه ملی خلق کردند که هیچ استانی نتوانسته است چنینی اقدامی را انجام دهد.

آنگونه که موحد می‌گوید، نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه در حادثه ی زلزله با ۳۳۷ دستگاه امداد و نجات در مرکز قرارگاه امام رضا و در مجموع ۶۰۰ دستگاه امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده و همچنین با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به خدمت‌رسانی مشغول شد.

آشپزخانه غذای نمایندگی آستان در مناطق زلزله‌زده، از دیگر اقدامات آستان بود که به گفته موحد، حجم بزرگی از نیاز اولیه مردم را در راستای تامین مواد غذایی فراهم آورد.

وی با اشاره به میزان خدمت‌رسانی نمایندگی آستان در استان با استان‌های دیگر در حادثه زلزله، یادآور شد: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه به توفیق الهی، توانست با خدمت رسانی بی‌نظیر، سرآمد و پیشتاز در عرصه اجرای طرح خادمیاری باشد.

مسؤول بسیج رسانه استان کرمانشاه در خصوص خدمات‌رسانی این نمایندگی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در زمان اربعین، گفت: خادمیاران کرمانشاهی در خدمت رسانی به زائران حسینی افتخاری دیگر برای این مرز و بوم به یادگار گذاشتند، بیش از ۱۰۰ خادمیار از خواهران و برادران با برپایی سه موکب و همچنین آشپزخانه با نام مبارک علی بن موسی الرضا(ع) توانستند به خدمت‌رسانی مشغول شوند.

به گفته موحد، در برپایی موکب‌های اربعین نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه در بین ۱۵۰ موکب استان و ۳۰ موکب کربلا و نجف جزو هشت موکب برتر استانی و موکب برتر کشوری بودیم و مورد توجه مسؤولان کشوری به صورت خاص قرار گرفتیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع سلامت و اجرای طرح های جهادی در همین راستا، گفت: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه تاکنون ۱۴ اردوی جهادی سلامت برگزار کرده است که ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در این اردوها تحت مراقبت و درمان کامل قرار گرفته‌اند.

موحد اظهار داشت: علاوه بر این آمار که جدای از خدمات سلامت در طول زلزله است توانسته‌ایم در جریان زلزله و خدمت‌رسانی به مردم این مناطق، خدماتی نزدیک به ۱۰ برابر این آمار را در حوزه سلامت ارائه دهیم که الحمدلله کارنامه استان کرمانشاه در این حوزه نیز پرافتخار است.

وی با اشاره به جزئیات جذب خادمیاران در استان نیز، تصریح کرد: در خصوص جذب خادمیاران جزو معدود استان‌هایی هستیم که توانستیم تمام فرآیند گزینش را رعایت کنیم و کامل‌ترین پرونده‌ها در جذب خادمیاران متعلق به استان کرمانشاه است.

مدیر سابق نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه در خصوص بسته‌های حمایتی و اعزام زائران به مشهد الرضا، گفت: به یک‌هزار و ۲۵۰ خانوار بسته‌های حمایتی تعلق گرفته که در میان برخی استان تنها استانی هستیم که توانسته‌ایم این مقدار بسته حمایتی را در سطح استان توزیع کنیم.

آنگونه که موحد می‌گوید، در جریان اعزام زائران امام رئوف ۹ هزار و ۶۰۰ زائر اولی و محروم را که ۷۰۰ نفر این آمار از اعزام رایگان بودند، راهی مشهدالرضا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه مبتکر طرح مهرورزی بوده و تنها استانی بوده که آن را به مرحله اجرا در آورده است، عنوان کرد: در این طرح بیش از یک‌هزار نفر تحت پوشش است.

وی در پایان جلسه روند رو به رشدی را برای نمایندگی آستان قدس در کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به مردم ارزیابی کرد و گفت: استان کرمانشاه به یاری امام رضا (ع)، استان پیشتازی است و امیدواریم که استان کرمانشاه بتواند هرچه سریع‌تر و بهتر منشور ابلاغی مقام معظم رهبری را به نحو‌احسن پیاده کند.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول