اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس به آلمان درباره تحریم تسلیحاتی سعودی‌ها هشدار داد

وزیر خارجه انگلیس در نامه به همتای آلمانی درباره تحریم‌های تسلیحاتی برلین علیه عربستان سعودی و تاثیر آن بر فروش تسلیحات انگلیسی به ریاض هشدار داده است.

انگلیس به آلمان درباره تحریم تسلیحاتی سعودی‌ها هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که برخی رسانه‌های غربی از احتمال زمینگیر شدن هواپیماهای عربستان سعودی به دلیل تحریم‌های آلمان علیه ریاض خبر می‌دهند، یک رسانه آلمانی از هشدار وزیر خارجه انگلیس به برلین درباره این تحریم‌ها خبر داده است.

به نوشته هفته‌نامه «اشپیگل»، وزیر خارجه انگلیس در یک نامه به «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار درباره تاثیرات تحریم‌های تسلیحاتی آلمان علیه عربستان سعودی از برلین خواسته که پروژه‌های بزرگ دفاعی را از این تحریم‌ها مستثنی کند.

روزنامه «واشنگتن پست» روز سه شنبه (دیروز) گزارش داده بود تحریم تسلیحاتی که سال گذشته میلادی توسط آلمان علیه عربستان سعودی در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» تصویب شد، موجب قطع صادرات تسلیحات اروپایی به سعودی‌ها می‌شود چرا که بسیاری از قطعات نظامی اروپایی ساخت  شرکت‌های آلمانی هستند.

پیشتر یک مقام رسمی که هویت آن مشخص نیست به روزنامه «فایننشال تایمز» گفته بود: «به زودی به نقطه‌ای می‌رسیم که هواپیماهای سعودی دیگر قادر به پرواز نخواهند بود».

طبق گزارش روز گذشته اشپیگل، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در این نامه تاکید کرده که اگر آلمان پروژه‌های بزرگ دفاعی را از تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی مستثنی نکند، اعتبار تجاری و اقتصادی آلمان آسیب خواهد رسید.

رویترز در این باره می‌نویسد: « تنها کمتر از دو درصد کل واردات تسلیحاتی سعودی از آن آلمان است و این رقم درصدی بسیار کوچک در قیاس با ایالات متحده و بریتانیا است اما آلمان قطعات بسیاری از قراردادهای دیگر کشورها را تهیه می‌کند و این موضوع شامل قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری پیشنهادی (لندن) برای فروش ۴۸ جت جنگنده جدید یورو فایتر تایفون هم می‌شود».

در نامه جرمی هانت به وزیر خارجه آلمان آمده است: «من درباره تاثیر تصمیم دولت آلمان در قبال صنعت دفاعی بریتانیا و اروپا و عواقب آن بر توانایی اروپا به منظور اجرای تعهداتش در ناتو بسیار نگران هستم».

وزیر خارجه انگلیس همچنین هشدار داده که تصمیم آلمان برای توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی منجر به خسارت ۲.۳ میلیارد یورویی آلمان تا سال ۲۰۲۶ خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول