اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد اعلام کرد‌

سرمایه‌گذاری ۶۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در پایانه سلام‌

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ۶۱۰ میلیارد تومان در پروژه ترمینال سلام فرودگاه سرمایه‌گذاری شده است، گفت: در شرایط تحریم هم می‌توان فنی‌ترین پروژه‌ها را با اتکا به توان و تخصص داخلی به سرانجام رساند.

سرمایه‌گذاری ۶۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در پایانه سلام‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه‌دلوئی‌ ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات احداث ترمینال سلام بیان کرد: این پروژه از سال ۸۸ با هدف احداث‌ ترمینال زیارتی آغاز شد و تا قبل از سال ۹۵ تا حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما مدت زمان قابل توجهی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات عمرانی متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: سال ۹۵ وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مستضعفان درخواست کرد تا در زمینه تامین منابع و احداث این پروژه مشارکت کند.

‌* ترمینال «سلام» نمونه‌ای پیشرو و مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور است‌

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان بیان کرد: پس از تشکیل کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان تصمیم گرفته شد بنیاد هم به‌عنوان تامین کننده منابع و هم سازنده اقدام کند و شرکت ملی ساختمان در بهمن ماه سال ۹۵ به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان اولین قرارداد BLT در کشور را برای احداث ترمینال سلام منعقد کرد. ‌

وی ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهر‌سازی از بنیاد مستضعفان خواست با توجه به اینکه ترمینال مذکور از حالت سرویس دهی صرفاً به زائران، به یک ترمینال بین المللی تبدیل شده در طراحی تجدید نظر نموده و بر این مبنا طرح اصلاح و سپس اجرا شود.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان افزود: طی قرارداد مسئولیت طراحی، ساخت و همچنین تأمین منابع‌ بر عهده بنیاد مستضعفان واگذار شد و مقرر شد اصل و سود سرمایه‌گذاری مذکور به صورت اقساطی ظرف مدت ۸ سال به بنیاد مستضعفان بازپرداخت شود.

خواجه دلوئی گفت‌: این پروژه دارای ۵۸ هزار متر زیربنا است و حدود ۶۱۰ میلیارد تومان در پروژه سرمایه‌گذاری شده است که ظرف ۱۶ ماه در کمترین زمان ممکن اجرا شد و پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی‌ترین پروژه‌های کشور را می‌توان با حداقل منابع و با اتکا بر توان و تخصص داخلی به انجام رساند که نتیجه حاصل همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان‌های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه ترمینال سلام از جهت فناوری‌ها و تجهیزات به کار رفته در کشور پیشرو است اضافه کرد: بنیاد مستضعفان تجربه فرودگاه‌سازی در این وسعت با سیستم‌های پیشرفته را به صورت کامل در کشور نهادینه کرد و برخی سیستم‌های خود کنترلی این فرودگاه در هیچ فرودگاه کشور وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این تجربه را در اختیار کشور‌های منطقه به ویژه همسایگانمان قرار دهیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول