اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انعقاد پیمان صادرات تسلیحات میان آلمان و فرانسه

یک نشریه آلمانی نوشت که برلین در قالب یک پیمان صادراتی با پاریس می‌کوشد تا شرایط صادرات تسلیحات آلمان تسهیل شود.

انعقاد پیمان صادرات تسلیحات میان آلمان و فرانسه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه آلمانی اشپیگل نوشت که این کشور تلاش می‌کند تا قوانین کنترل صادرات تسلیحاتی را به وسیله پروژه‌های مشترک تسلیحاتی با فرانسه تسهیل کند.

در این گزارش آمده است، در مطلبی ۴ صفحه‌ای  با عنوان «همکاری صنعت دفاعی فرانسه و آلمانی، درک مشترک و اصول فروش» به این موضوع اشاره شده که هر دو کشور رویکرد و پروژه مشترکی در زمینه صادرات تسلیحات خواهند داشت. ضمن اینکه طرفین مانع از انتقال و یا صادرات به کشور ثالث نخواهند شد.

اشپیگل این تفاهم را توافقی محرمانه در قالب پیمان دوستی «آخن» که ژانویه گذشته به امضای سران آلمان و فرانسه رسید، می‌داند.

شرکت فرانسوی ناوال گروپ و شرکت دولتی تسلیحات عربستان سعودی موسوم به SAMI که به ریاست آلمان اداره می‌شود، بیانیه مشترکی را روز یکشنبه امضا و تصمیم گرفته‌اند تا با همکاری با هم بالگرد و زیردریایی بسازند.

این اقدام در شرایطی ضورت می‌گیرد که فرانسه یکی از مهمترین تامین‌کنندگان تسلیحات عربستان سعودی است و آلمان در واکنش به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ظاهرا صادرات به ریاض را متوقف کرده است.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول