اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

توسط محققان ایرانی انجام شد

طراحی سیستم ارسال و دریافت داده بر روی کنتورهای دیجیتال با قابلیت تشخیص برق دزدی

سیستم ارسال و دریافت داده بر روی کنتورهای دیجیتال با هدف تشخیص برق دزدی، توسط محققان دانشگاه ایلام طراحی و به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور معرفی شد.

طراحی سیستم ارسال و دریافت داده بر روی کنتورهای دیجیتال با قابلیت تشخیص برق دزدی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سیستم ارسال و دریافت داده بر روی کنتورهای دیجیتال شامل سه قسمت اندازه‌گیر جریان نصب شده بر روی کابل مشترکین در نقطه اتصال به شبکه، افزونه هوشمند نصب شده روی کنتور و ثبات نصب شده در تابلوی ترانسفورماتور است.

این سیستم علاوه بر اینکه قابلیت تشخیص برق دزدی را دارد، قابلیت قرائت از راه دور مصرف مشترکین و همچنین ثبت و انتقال اطلاعات ترانس به مرکز و امکان قطع و وصل کنتورهای مشترکین را دارا می‌باشد؛ در حقیقت این طرح علاوه بر قابلیت کشف برق دزدی، دو ویژگی ایجاد بستر ارتباط دو طرفه با کنتور مشترکین و قابلیت مانیتورینگ پست‌های توزیع را نیز دارد.

تعریف این پروژه که با توجه به مشکل اصلی صنعت توزیع برق در استان ایلام انجام گرفته است، سبب طراحی و ساخت یک ثبات هوشمند با قابلیت ارتباط چندگانه شده است.

این پروژه منتهی به ایجاد قابلیت ساخت انواع تجهیزات اندازه‌گیری شده و در حال حاضر منجر به عقد چند قرارداد جدید برای ساخت نمونه‌های ثبات و کنتور به سفارش شرکت‌های دیگر شده است و کل فرایند طراحی و ساخت با همکاری دانشجویان دانشگاه ایلام انجام گرفته است.

یکی از دستاوردهای این پروژه بومی‌سازی دانش اندازه‌گیری و انتقال اطلاعات از طریق بی سیم بوده که در حال حاضر در چندین پروژه تحقیقاتی و صنعتی دیگر در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول