اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رئیس سازمان دامپزشکی:

با عاملان انتشار خبر نادرست ذبح غیرشرعی مرغ برخورد می‌شود/واردات گوشت از 12 کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشوربا بیان اینکه خبر ذبح نادرست و غیرشرعی مرغ صحت ندارد، گفت: شناسایی عاملان انتشار این خبر در دستور کار است و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

با عاملان انتشار خبر نادرست ذبح غیرشرعی مرغ برخورد می‌شود/واردات گوشت از 12 کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس که درباره خبر ذبح نامناسب و غیر شرعی مرغ که در رسانه‌ها مطرح شده است، چه پاسخی دارید، گفت: میلیون‌ها قطعه مرغ که شاید بالغ بر ۷۵۰ میلیون قطعه مرغ باشد، کشتار می‌شود و چنین اتفاقی نمی‌افتد که سر یا پا در بدن مرغ باقی بماند و همین طور بسته‌بندی شود.

روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که مرغ با ذبح غیرشرعی و در حالی که سر یا پای مرغ جدا نشده بسته‌بندی شده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:‌ این بحث‌ها تشویش اذهان عمومی است و چنین چیزی با وجود ناظران شرعی در کشور اتفاق نمی‌افتد.

وی همچنین گفت:‌احتمال دارد ۱۰ درصد بریدگی نادرستی در لاشه مرغ اتفاق بیفتد، اما اینکه پا یا سر به طور کامل در بدن مرغ باقی بماند وجود ندارد.

* واردات مرغ نداریم

وی همچنین تاکید کرد: واردات مرغ وجود ندارد که مردم بگویند اینها وارداتی بوده است و در داخل هم نظارت کامل است و چنین چیزی که گفته می‌شود، سر مرغ جدا نمی‌شود، اصلا امکانپذیر نیست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد:‌ شناسایی عاملان این اقدام که احتمال دارد عکس‌هایی را به صورت فتوشاپی درست کنند و در شبکه‌های مجازی منتشر کنند، در درست بررسی است.

رفیعی‌پور اعلام کرد:‌ پیش از این هم برخی در شبکه‌های مجازی اعلام کردند که گوشت سگ در رستوران‌ها  سرو می‌شود که با بررسی‌ها مشخص شد، آن چیزی که ادعا می‌کردند گوشت بز بود و قوه قضائیه با عاملان این کار به شدت برخورد کرد.

*آنفلوآنزا ۹۹ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه آنفلوآنزای پرندگان در کشور کاهش یافته است، گفت: بررسی‌های ما نشان داد که میزان بروز آنفلوآنزا نسبت به ماه گذشته ۹۸ درصد کاهش یافته و ما این پیش‌بینی را داریم که سال آینده خطر جدی نخواهیم داشت.

* واردات گوشت از ۱۲ کشور

به گفته رفیعی‌پور در حال حاضر گوشت از ۱۲ کشور وارد می‌شود و امکان واردات از ۴۰ کشور هم وجود دارد و در حال حاضر این که برخی ادعا می‌کنند واردات گوشت از برزیل متوقف شده، صحت ندارد و هم اکنون گوشت‌های برزیلی در دریا و بنادر در نوبت ترخیص است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول