اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

به همت کمیته امداد اسلام آبادغرب

همایش پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان اسلام آبادغربی برگزار شد

کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی همایش پیشگیری از اعتیاد برگزار کرد.

همایش پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان اسلام آبادغربی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلام آبادغرب، محمد بیگزاده پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد که برای مددجویان کمیته امداد شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برای مصون ماندن خانواده‌های مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، کاری بسیار ارزشمند و مفید است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلام‌ آبادغرب گفت: کمیته امداد از نهادهای پیشرو و موفق در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است و برای از بین بردن معضل اعتیاد از جامعه همه نهادها باید همکاری تنگاتنگ باهم داشته باشند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از عرضه و استفاده از مواد مخدر در جامعه برگزاری چنین کارگاه‌هایی لازم و ضروری به نظر می‌رسد، از اهداف مهم این همایش آگاهی‌بخشی برای مددجویان زیر پوشش و توانمندسازی خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی است.

کارشناسان آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام‌آباد غرب در این همایش به تشریح موضوع پرداختند و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد را با مسائل اعتیاد، راه‌های پبشگیری و محافظت در مقابل این پدیده شوم آشنا کرد.

زینب خاکی، کارشناس آموزش پیشگیری از اعتیاد در این همایش، اظهار داشت: سعی در تنظیم برنامه‌های تفریحی با فرزندان خود داشته باشیم و تفریح رفتن، گردش‌های کوتاه تنها پول خرج کردن نیست.

وی تاکید کرد: برای فرزندان خود یک دوست خوب و همراه باشیم و بیشتر سعی در ایفای نقش دوستی تا نقش پدر و مادری داشته باشیم و کنترل کافی بر دوستان خارج از منزل فرزندان داشته و یاد دادن اعتماد شجاعانه را در این دوره به فرزندان خود بیاموزیم.

این کارشناس اعتیاد مطرح کرد:در هر خانواده‌ایی که یک معتاد وجود داشته باشد کشش مابقی اعضا به امتحان کردن اعتیاد بیشتر خواهد بود و متاسفانه خود درمانی را با مصرف تریاک به عنوان مسکن در ازای رجوع به دکتر و درمان‌های اصولی را جایگزین کرده‌ایم.

وی در پایان، تاکید کرد: امروز مواد مخدر در سه نوع طبیعی، نیمه‌طبیعی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیردکه احتیاج به فرهنگ‌سازی و ارجاع مطالب از اینجا در بین تمامی خانواده که مهمترین نهاد کارساز در امر پیشگیری است انتقال یابد.

انتهای پیام/پ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول