اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و انگلیس گسترش همکاری‌های نظامی را بررسی کردند

وزیر امور خارجه ازبکستان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی «مونیخ» به آلمان سفر کرده با وزیر دفاع انگلستان دیدار و طرفین موضوع همکاری‌های نظامی را بررسی کردند.

ازبکستان و انگلیس گسترش همکاری‌های نظامی را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی «مونیخ» به آلمان سفر کرده با «گوین الکساندر ویلیامسون» وزیر دفاع انگلستان دیدار و طرفین همکاری‌های نظامی را بررسی کردند.

در این دیدار طرفین چشم انداز توسعه روابط ازبکستان و انگلستان، برخی مسائل بین المللی و منطقه‌ای از جمله موضوعات همکاری‌های متقابل در مبارزه با تهدیدات امنیتی را بررسی کردند.

ویلیامسون همکاری‌های نظامی ازبکستان و انگلستان را مثبت ارزیابی و علاقمندی وزارت دفاع انگلستان را برای تقویت همکاری‌های متقابل در این زمینه اعلام کرد.

وی گفت: انگلستان آماده ارائه هرگونه کمک برای اصلاحات در سیستم وزارت دفاع ازبکستان از جمله تکامل نیروهای مسلح و افزایش مهارت نظامیان است.   

وزیر دفاع انگلستان تاکید کرد: لندن از نتایج همایش بین المللی افغانستان در ماه مارس سال 2018 میلادی در «تاشکند» که در آن  جامعه جهانی در مورد لزوم کمک برای آغاز پروسه سیاسی در این کشور به توافق رسیدند، استقبال می‌کند. 

در این دیدار همچنین پیرامون حمایت انگلستان از طرح‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی و زیربنایی پیشنهادی ازبکستان در افغانستان تبادل نظر شد.  

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است که مبادلات بازرگانی این 2 کشور در 9 ماه سال 2017 میلادی در سطح 115 میلیون و 900 هزار دلار قرار گرفته است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند.  

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول