اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

استاندار تهران:

بوی نامطبوع محدوده فرودگاه امام از مراکز علمی و بنگاه‌های اقتصادی پذیرفتنی نیست

استاندار تهران ضمن اشاره به آمار پیشرفت چندین برابری علم و فناوری اعلام شده در هفته گذشته گفت: ناتوانی در رفع بوی نامطبوع محدوده فرودگاه امام نه از دانشگاه‌ها و نه از بنگاه‌های اقتصادی پذیرفتنی نیست.

بوی نامطبوع محدوده فرودگاه امام از مراکز علمی و بنگاه‌های اقتصادی پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت: ما کشوری هستیم که در زمینه علم، نوآوری، پروژه و تحقیق همانطور که در دهه فجر اعلام شد، رشد ۱۱ برابری داشته‌ایم و اینکه بگوییم ما در حیطه محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) بوی نامطبوع حس می‌کنیم، این امر نه برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و نه برای بنگاه‌های اقتصادی مناسب و پذیرفتنی نیست لذا باید تدبیری برای آن اندیشیده شود. 

وی افزود: طبق گزارش‌ها مشخص است که در فرودگاه امام(ره)، فاضلاب ناشی از فرودگاه، فاضلاب‌های خانگی و همچنین روان‌آبهای موجود از عوامل اصلی ایجاد بوی نامطبوع هستند. ۲۸ کانون تولید بود توسط سازمان محیط زیست تشخیص داده شد و صنایع و پسماندهای آنان از موارد مهم ایجاد بو به شمار می‌روند. همچنین اکنون وضعیت آرادکوه مناسب نیست. 

وی در ادامه افزود: شرکت‌های کشت و صنعت لوند، کشتارگاه زربال طیور و دام فجر در کنار فاضلاب‌های خانگی واوان، رباط‌کریم و اسلام‌شهر از موارد مهم ایجاد بوی نامطبوع هستند. نیاز است برخی از دستگاه‌ها برای بهینه پساب خود حمایت شوند و همانطور که در کشورهای آلمان، ترکیه و همچنین کشورهای اروپایی به صورت علمی راه‌حل‌هایی تعبیه کرده‌اند، ما نیز می‌توانیم اقدامات علمی انجام دهیم. 

استاندار تهران با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی دامداری و کشتارگاهی باید خروجی‌هایشان آنالیز شود، گفت: همچنین برای رفع بوی نامطبوع نیاز است تا تسهیلات آنان حتما فراهم شود تا از ماه آینده که به سوی افزایش دما می‌رویم، با بوی مضاعف در حین مسافرت و زندگی روبه‌رو نشویم. ما می‌توانیم از رشته محیط زیست‌مان که قدمت پنجاه ساله دارد بهره‌وری کنیم و تا پیش از عید باید این مشکلات برطرف شود. 

محسنی بندپی یادآوری کرد: خون ایجاد شده ناشی از دام‌ها، آلایندگی بسیار بالایی دارد که نیاز به بررسی دقیق را می‌طلبد و باید به نحوی بازیافت شود که به طبیعت آسیبی نرساند، لذا باید عزم و اراده جدی وجود داشته باشد و همگی دستگاه‌ها با همکاری شرکت‌های ایجادکننده بوی نامطبوع، نسبت به پاکسازی اقدامات خود در محیط زیست تلاش کنند. 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین متهمان اصلی آلودگی هوا، وسایل نقلیه هستند که همه به آن واقف هستیم، این آلودگی ۶۸ درصد را به خود اختصاص می‌دهد که استانداردسازی موتورهای خودرو امری مهم در رفع آلودگی هوا است. زمان معافیت خودروهای نو در کشورهای پیشرفته ۳ تا ۴ سال است، ولی این عدد متناسب با استانداردهای موجود در خودروهای ما نیست. وزارت صنعت و وزارت نفت قرار بود در استانداردسازی‌های خود اقدام کنند ولی مورد قابل توجهی مشاهده نشد. 

استاندار تهران در ادامه افزود: رعایت استاندارد خودرو باید از کمربند ایمنی گرفته تا ترمز و آلایندگی انجام شود تا علاوه بر رفع خطرات ناشی از آلودگی هوا، از تلفات انسانی به دلیل غیرایمن بودن کاسته شود. ما باید روش‌های استفاده از موتور هیبریدی برقی را د ر کشور وارد کنیم تا اقدامی علمی و ریشه‌ای با آلودگی هوا کرده باشیم. 

وی در پایان افزود: وزارت صنعت در مورد استانداردهای خودرویی و وزارت نفت در زمینه استاندارد سوخت در مورد ارتقابخشی خدمات خود باید گزارش‌هایی ارائه کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول