اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

وزیر ارشاد در سفر به کرمان مطرح کرد

انتقاد از سرانه پایین هنری برخی استان‌ها/ دیدار با خوشنویس پیشکسوت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار جمال‌الدین مؤدب، خوشنویس پیشکسوت کرمانی رفت. سیدعباس صالحی همچنین از سرانه پایین فرهنگ و هنر در برخی استان‌ها انتقاد کرد.

انتقاد از سرانه پایین هنری برخی استان‌ها/ دیدار با خوشنویس پیشکسوت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در دومین روز از سفر خود به استان کرمان صبح امروز در منزل استاد جمال‌الدین مودب هنرمند برجسته خوشنویس کرمانی حضور یافت و با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان کرمان هم وی را در این دیدار همراهی کردند.
استاد جمال‌الدین مودب هنرمند برجسته خوشنویس، دارای بیش از ٣٠ تابلوی بسیار بزرگ است که متاسفانه هنوز امکان نمایش این تابلوهای خوشنویسی برای عموم نیست.ژ

* گزارش وضعیت شرق کرمان در حوزه فرهنگ و هنر تهیه شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه با اعضای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های شرقی استان کرمان نیز دیدار کرد.
صالحی در این دیدار  خاطرنشان کرد: باید گزارشی از کمبودهای شرق استان کرمان و یک گزارش توصیفی از وضعیت شرق استان در حوزه فرهنگ و هنر تهیه شود.

* انتقاد از سرانه پایین فرهنگ و هنر در برخی استان‌ها

صالحی شامگاه پنجشنبه هم در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌ استان کرمان، اظهار داشت: سرانه فرهنگی و هنری در برخی استان‌ها به کمتر از سانتیمتر می‌رسد که بسیار نامناسب است و این در حالی است که شهرها به فضای فرهنگی و هنری برای روح و روان و جان انسان‌ها نیاز دارد.

ویر ارشاد گفت: شهرهای مختلف فرهنگی و هنری می‌توانند مزیت‌هایی داشته باشند و در این زمینه برخی از شهرها فرصتی برای قطب هنری شدن دارند.

صالحی درباره افزایش شدید قیمت کاغذ هم ابراز داشت: اتفاقات ٦ ماه نخست امسال، بی‌نظمی در منابع به وجود آورد و تاکنون منابع ارزی برای واردات کاغذ تزریق نشده و مشکلات کاغذ طی ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت. نگاه کلی دولت به تشکل‌های مردم‌نهاد و صنف‌ها این است که حداکثر وظایف را برعهده داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول