اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل توسعه آب و نیروی کشور:

حجم آب سدهای جنوب از حد نرمال فراتر رفت/ مارون 2 برابر سال گذشته آب دارد

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی کشور با مطلوب خواندن وضعیت آب پشت سدها گفت: حجم آب سدهای دز،کارون و کرخه امسال از حد نرمال بالاتر رفت.

حجم آب سدهای جنوب از حد نرمال فراتر رفت/ مارون 2 برابر سال گذشته آب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،بهروز مرادی امروز در حاشیه بازدید از ساختگاه سد آبریز از در دست اقدام بودن ساخت 100 سد در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 672 سد کوچ و بزرگ در کشور وجود دارد که با توجه به بارندگی‌های اخیر وضعیت خوبی دارند.

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی کشور تصریح کرد: امسال وضعیت آبگیری سدها نسبت به دوره‌های بلند مدت مطلوب بود.

وی ادامه داد: در خوزستان وضعیت آب بسیار خوب بود،کرخه، کارون و دز بیشترین آب را داشته و حجم آب از حد نرمال هم بالاتر بود.

مرادی با بیان اینکه سدهای مناطق تقریبا از آب پر شده است،گفت:سد کرخه تقریبا 4700 میلیون متر مکعب و دز  4 میلیون متر مکعب آب دارد.

وی با اشاره به توان کارشناسان داخلی در احداث سد، تصریح کرد: در همه سدهای کشور که در دست احداث است هیچ کارشناس خارجی بکارگیری نشده و همه پروژه‌ها توسط نیروهای داخلی کشور ساخته می‌شود چون نیازی احساس نمی‌شود که از کارشناسان خارجی استفاده کنیم.

مرادی حجم آب سد مارون را بسیار بالا دانست و با بیان اینکه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است،گفت: حجم آب این سد 931 میلیون متر مکعب بوده و فقط 217 میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول