اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جناح‌های مختلف یمنی همنشینی وزیر دولت مستعفی با نتانیاهو را محکوم کردند

وزیر خارجه سابق دولت مستعفی، حزب اخوانی الإصلاح و هیأت علمای یمن، حضور وزیر خارجه دولت مستعفی در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

جناح‌های مختلف یمنی همنشینی وزیر دولت مستعفی با نتانیاهو را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعتراض‌ها به همنشینی وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو، از شبکه‌های اجتماعی به صحنه دیپلماسی کشیده شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «عبدالملک المخلافی»، وزیر سابق امور خارجه دولت مستعفی حضور و نشست «خالد الیمانی»، وزیر خارجه فعلی این دولت در کنار «بنیامین نتانیاهو» را محکوم کرد.

او گفت که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تضاد با همه اصول و مبادی ثابت مردم یمن بوده و تعارف کردن در این خصوص تنها به نفع دشمنان امت است.

«محمد الحزمی»، نماینده حزب اخوانی «الاصلاح» یمن و سخنگوی هیأت علمای این کشور در اعتراض به این اقدام، استعفای فوری الیمانی را خواستار شد.

جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن نیز به نوبه خود به این اقدام وزیر خارجه دولت مستعفی واکنش نشان دادند. «ضیف‌الله الشامی»، سخنگوی دولت نجات ملی (مستقر در صنعا) این حرکت را محکوم کرد و گفت که «نشستن الیمانی در کنار نتانیاهو لکه ننگی است که میزان انحطاط اخلاقی مزدوران و ائتلاف آن‌ها را منعکس می‌کند.»

«محمد علی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، جریان ملی آزاد، حزب کنگره مردمی یمن (حزب علی عبدالله صالح) و چندین حزب دیگر نیز در بیانیه‌های جداگانه این اقدام وزیر خارجه دولت مستعفی را محکوم کردند.

خالی الیمانی در نشست ورشو در کنار نتانیاهو نشست؛ امری که از آن تلاش برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تعبیر شده و اعتراض افکار عمومی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در یمن را در پی داشته است. (+)

نشست ورشو به میزبانی مشترک آمریکا و لهستان از دیروز شروع شده و قرار بود موضوعاتی از قبیل مسئله سوریه، یمن و فلسطین (با محوریت ایران) و مقابله با قدرت منطقه‌ای ایران و صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا را بررسی کند. بسیاری از کشورها این نشست را تحریم کرده یا در مشارکتی در سطح پایین داشتند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول