اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آیت‌الله قمی:

عشایر5 برابر شهر‌ها و روستا‌ها شهید تقدیم انقلاب کردند

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: جمعیت عشایر ایران دو درصد است و ده درصد شهدای ایران شهدای عشایر هستند و این آمار نسبت به جمعیت کشور پنج برابر است.

عشایر5 برابر شهر‌ها و روستا‌ها شهید تقدیم انقلاب کردند

به گزارش خبرگزرای فارس از ورامین، آیت‌الله محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان، در اولین یادواره عشایری ایل کتی جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: اولین کسی که یادواره شهید برگزار کرد تا نام و یاد شهدا فراموش نشود حضرت فاطمه زهرا(س) بود و از تربت پاک حضرت حمزه سید الشهدا (س) خاک برداشت و تسبیح درست کرد و صلوات فرستاد و اولین کسی که از تربت قبر امام حسین (ع) مهر درست کرد امام سجاد (ع) بود.

وی افزود: هر کس که به دیدار خانواده شهدا می‌رود در این دیدار‌ها مسؤول به خانواده شهدا نیاز دارند چراکه خانواده شهدا اسطوره هستند، زیارت خانواده شهدا تجلیل و تکریم از شهدا و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در گوش زمان خواهد پیچید.

 معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام زمان (ع) به شهدا مباهات می‌کند، افزود: جمعیت عشایر ایران دو درصد است و ده درصد شهدای ایران شهدای عشایر هستند و این آمار نسبت به جمعیت کشور پنج برابر است.

قمی گفت: در هر مکانی که در اختیار عشایر بود محکم و مستحکم از مرزها دفاع کردند و‌ عشایر بنا به فرمایشات رهبری ذخایر انقلاب هستند.

وی کرد: ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نظر دفاعی هفتمین قدرت نظامی جهان است و این‌ها همه به برکت خون شهداست و در سایر حوزه‌های علمی، عمرانی، فرهنگی پیشرفت قابل توجهی کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رشد علمی کشور در دنیا اول است و 11 برابر متوسط جهانی رشد علمی کردیم و نزدیک به دو درصد رشد علمی دنیا در دست ایران است و از نظر تربیت مهندس در جهان بعد از روسیه در دنیا رتبه دوم و بالاتر از آمریکا هستیم.

قمی افزود: خانواده شهدا باید افتخار کنند که شهدای ایران به عنوان الگو در جهان هستند و در حال حاضر کشورهای اروپایی از انقلاب و شهدای ایران الگو برداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: تکریم از خانواده شهدای ایران اسلامی برای همه مردم ایران و مسؤولان واجب است و دیدار با خانواده شهدا نعمت خواهد بود.

به گزارش فارس، در این یادواره از 30 خانواده شهید عشایر و جانباز تجلیل شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول