اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان بر ضرورت تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تأکید کرد

رئیس‌جمهور ترکیه بر ضرورت تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته قانون اساسی سوریه و برقراری ثبات در این کشور تأکید کرد.

اردوغان بر ضرورت تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه تأکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد، موانع در مسیر تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه باید هر چه سریعتر برطرف شود.

وی افزود، «خروج نیروهای آمریکا از سوریه آزمون بسیار مهمی خواهد بود... هر چند هنوز عدم قطعیتی درباره این موضوع وجود دارد».

اردوغان در ادامه تأکید کرد: «در حال حاضر تلاش‌های مشترک ما در میدان نبرد در سوریه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد... بدون از بین بردن تروریست‌ها و تضمین کنترل تمام بخش‌های این کشور توسط نیروهای سوری نمی‌توان ثبات را در سوریه برقرار کرد».

وی تصریح کرد: «از بین بردن ساختارهای تروریستی در سوریه اهمیت بسیاری دارد و در این رابطه، ترکیه و روسیه باید همکاری سازمان‌دهی شده‌ای داشته باشند».

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «تا زمانی که مناطق شرقی رود فرات از وجود گروه‌های مسلح کرد پاکسازی نشود، ثبات در سوریه محقق نخواهد شد».

 

اردوغان علاوه بر این، در دیدار با پوتین به فشارهای آمریکا در رابطه با خرید سامانه‌های «اس-400» از روسیه صحبت کرد و گفت: «در رابطه با سامانه‌های اس-400، همه می‌دانند که آمریکا فشار زیادی در رابطه با این موضوع اعمال کرده است».

دیدار دوجانبه رئیس‌جمهور ترکیه با پوتین در شهر سوچی روسیه پس از دیدار یک ساعته با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران آغاز شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول