اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، امروز با اجرای ارکستر ملی آغاز می‌شود

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ با اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در تالار وحدت آغاز خواهد شد. بخش عمده‌ای از این اجرا به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، بازخوانی سرودهای انقلابی خواهد بود.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، امروز با اجرای ارکستر ملی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ با اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در تالار وحدت آغاز خواهد شد. بخش عمده‌ای از این اجرا به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، بازخوانی سرودهای انقلابی خواهد بود.

از دیگر برنامه‌های امروز جشنواره موسیقی فجر، اجرای گروه «تریو امئل» از کشور اسلوونی خواهد بود که در ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. در تالار رودکی و در سانس ۱۸:۳۰ تک‌نوازی پیانو با نوازندگی آرپینه ایسرائیلیان اجرا خواهد شد. در دیگر سانس این تالار «ارکستر سمفونیک رسانه هنر» به رهبری امیرپدرام طاهریان از ساعت ۲۱:۳۰ اجرا خواهد داشت.

در تالار ایوان شمس گروه «همایون پرنیا» با خوانندگی فاضل جمشیدی اجرایی را در ساعت ۱۹ خواهد داشت.
فرهنگسرای نیاوران نیز در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان کشور آذربایجان و گروه «موغام» خواهد بود. در ساعت ۲۱:۳۰ نیز «ارکستر نوجوانان رودکی» و گروه «گلبانگ» اجرایی را خواهند داشت.

«خنیاگران خیام» به سرپرستی صمد برقی و گروه «فاخته» به سرپرستی رضا موسوی‌زاده نیز در برج آزادی اجرا خواهند داشت. در بخش نواحی جشنواره نیز گروه «راست موغام» تبریز و «زندگی» مازندران اجراهایی را در سالن سوره حوزه هنری خواهند داشت.

در بخش پاپ اولین روز جشنواره نیز بهنام بانی در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در برج میلاد به روی صحنه خواهد رفت.

لازم به ذکر است جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ تا ۲۵ بهمن در ۷ سالن تهران برگزار خواهد شد.

در اولین روز جشنواره موسیقی فجر چه مستندهایی اکران خواهد شد؟

فیلم‌هایی با محوریت اساتید بزرگ موسیقی

همزمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، فیلمهای مستند این حوزه در سالن سیف الله داد در خانه سینما به نمایش درمی‌آید.

در اولین روز اکران فیلم‌ها، مستند «مایسترو» ساخته وحید زارع‌زاده ساعت ۱۶:۳۰ اکران خواهد شد. این مستند ۴۴ دقیقه‌ای که سال ۹۰ ساخته شده است، زندگی لوریس چکناوریان آهنگساز بین‌المللی و خالق آثاری چون آلبوم «رستم و سهراب» و رهبر سمفونی «رسول عشق و امید» را به تصویر می‌کشد.

در سانس ۱۶:۳۰ همچنین مستند دیگری با نام «سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موساییان اکران خواهد شد. در این مستند فریدون شهبازیان آهنگساز مشهور ایرانی برای یافتن ریشه‌های موسیقی مقامی این سرزمین کهن به سفری طولانی می‌رود. سمفونی ایران سال ۹۵ ساخته شده و مدت زمان آن ۶۵ دقیقه است.

و اما در سانس پایانی اولین روز جشنواره موسیقی فجر، مستند «شش قرن شش سال» به کارگردانی مجتبی میرطهماسب، ساعت ۱۸:۳۰ به نمایش درمی‌آید. در خلاصه داستان این مستند آمده: «گروهی موسیقیدان تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های منسوب به «عبدالقادر مراغه‌ای»، برجسته‌ترین موسیقی‌دان، نظریه‌پرداز، نویسنده و شاعرِ ششصد سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند. این گروه پس از شش سال کنکاش و تلاش و تمرین موفق می‌شود آثاری که قرن‌ها پیش از ایران به ترکیه نقل مکان کرده بودند را برای اولین بار ضبط و منتشر کند.»

«شش قرن شش سال» ۸۵ دقیقه است و در سال ۹۲ ساخته شده است. در این مستند استاد محمدرضا درویشی، همایون شجریان، نگار بوبان، ساناز نخجوانی، علی صمدپور، سیروس جمالی، آرش شهریاری، سیامک جهانگیری، بهزاد میرزایی، سامر حبیبی، احسان ذبیحی‌فر و استاد محمدرضا شجریان به عنوان بازیگر حضور دارند.

لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌های مستند از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن به خانه سینما در خیابان انقلاب ، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان.، پلاک ٢٩، سالن سیف الله داد مراجعه کنند. تماشای فیلم‌های مستند همچنین برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

تخفیف ویژه اسنپ برای هواداران جشنواره موسیقی فجر

اسنپ برای شرکت‌کنندگان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تسهیلات ویژه رفت‌و‌آمد در نظر گرفته است. مخاطبان این جشنواره می‌توانند با استفاده از تخفیف ۳۰ درصدی اسنپ (تا سقف ۵‌ هزار تومان) به سالن‌های اجرای جشنواره رفت‌و‌آمد کنند.

علاقمندان برای استفاده از تخفیف اسنپ باید عبارت fajr۳۴ را در بخش «کد تخفیف» اسنپ وارد کنند. این کد از ۲۴ تا ۳۰ بهمن برای ۲ سفر از مبدا یا به مقصد سالن‌های جشنواره موسیقی قابل استفاده است. سالن‌های این رویداد شامل تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، سالن سوره حوزه هنری و سالن سیف الله داد و خانه سینما می‌شود.

سال گذشته نیز اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود تسهیلات ویژه‌ای برای حمل‌و‌نقل مخاطبان در اختیار آنها قرار داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول