اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مقتدایی در گفت‌وگو با فارس:

شکوه 22 بهمن امسال نشان داد پشتوانه مردمی نظام به قوت خود باقی است

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلسی گفت: ح ضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده این است که پشتوانه مردمی نظام به قوت خود باقی است، اگرچه بسیاری از راهپیمایان، از نگرانی ها و دلخوری های خود نسبت به برخی رفتارهای مسئولان و کاستی های تصمیم گیران و مدیران اجرایی بیان کردند.

شکوه 22 بهمن  امسال نشان داد پشتوانه مردمی نظام به قوت خود باقی است

حبیب الله ترکاشوند ـ عباس مقتدایی، نماینده  سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، با اشاره به حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: این حضور تبلور هوشمندی و پایبندی ملت ایران به مبانی اسلام و انقلاب برآمده از رویکرد اسلامی است. ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که به مرحله‌ای از هوشیاری، هوشمندی و توانمندی تجزیه و تحلیل مسائل رسیده که می تواند میان اهداف و آرمان‌های نظام با تلاش های دولتمردان و متولیان عرصه اداری و اجرایی کشور تفکیک قائل شود.

وی افزود:  حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده این است که پشتوانه مردمی نظام به قوت خود باقی است، اگرچه بسیاری از راهپیمایان، از نگرانی ها و دلخوری های خود نسبت به برخی رفتارهای مسئولان و کاستی های تصمیم گیران و مدیران اجرایی بیان کردند.

نماینده سابق مردم اسفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام جهانی حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن  وحدت، یکپارچگی و انسجام درونی ملت ایران و آمادگی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و فداکاری در این مسیر بود. در واقع حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن استمرار فداکاری ملت ایران بود که طی سال های گذشته در عرصه جهاد و شهادت متجلی شده است.

وی بیان کرد:‌ ملت ایران با ملاک قراردادن آرمان‌های اسلامی حاضر است از منافع زودگذر مادی برای دستیابی به حدبالای تعالی و پیشرفت مبتنی بر رویکرد اسلامی بگذرند.

مقتدایی با اشاره به  رسالت سنگین مسئولان در برابر حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد:  تجلی رشد ملت ایران را در این حضور شاهد بودیم. مردم ایران اهداف خود را به خوبی مشخص کرده اند و به نظر می رسد در سال‌های اخیر بخش های اجرایی، تصمیم‌گیرنده‌های  قوه مجریه و سایر قوا نتوانسته اند پا به پای ملت ایران، فعالیت های خود را به نحو دقیق سازماندهی کنند. امروز توقع ملت ایران این است که رشد و پیشرفتی که در ملت حادث شده است از سوی برخی تصمیم گیرنده درک و برای سرعت آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود:‌ ملت ایران جلوتر از برخی برنامه‌ریزان و مدیران اجرایی عمل می‌کنند.آنها در مقاطعی نقایص مدیران اجرایی  را با حضورشان در چنین راهپیمایی‌هایی جبران می‌کنند. امروز با این حضور پرشکوه ملت ایران،‌ اهداف و فتنه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران با وجود نقصان‌های مدیران، مسئولان و متولیان در عرصه برنامه‌ریزی داخلی، مدیریت امور مردم و حتی مواردی مربوط به سیاست خارجی را با حضور خود ترمیم و جبران می‌کنند.

وی یادآور شد: اگرچه مردم ایران همیشه به موقع در صحنه هستند اما متولیان دولتی باید این پیام را از حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن دریافت کنند که اگر پا به پای مردم، هم دوش مردم و حتی جلوتر از مردم نباشند، مردم چک سفید امضا به هیچ دولتی نمی دهند و اگر دولت ها نتوانند به نحوی که مورد نظر و شایسته ملت برنامه ریزی کنند، تداوم حضور آنها در دفتر دولت، ریاست جمهوری،  وزارت و نمایندگی کوتاه خواهد بود.

مقتدایی با اشاره به مؤلفه‌های ورود به دهه پنجم انقلاب گفت:‌خط مشی اساسی نظام برای دستیابی به الگوی ایران اسلامی پیشرفت یکی از جهت گیری های اصلی ملت ایران است. در دهه پنجم انقلاب اسلامی که در آن دولت سازی به نحو دقیق انجام شده و ساختارهای اداری و سازمانی شکل گرفته است، به سمت دستیابی حداکثری به اهداف و آرمان‌هایی هستیم که در قانون جمهوری اسلامی ایران کاملا ترسیم و برای دستیابی به آن جهت‌گیری‌های لازم ارائه شده است.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد تمدن‌سازی،‌اصلاح الگوهای زندگی، ایجاد تغییراتی در روندهای مدیریتی از جمله شاخه هایی بوده که در دهه پنجم انقلاب اسلامی مورد نظر است.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ بهره مندی حداکثری عقلانیت و دستیابی به مرزهای دانش، استفاده بهینه از نیروهای انسانی و بهره گیری حداکثری توانمندی ها، امکانات مادی از جمله منابع اعم از منابع انسانی، فیزیکی، مادی،‌ذخائر کشور نکات مهمی است که در روند حرکت جمهوری اسلامی مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود:‌ در دهه پنجم انقلاب که کشور، تهاجم نظامی دشمن،‌ تضادهای سیاسی،‌ تنش های سیاست داخلی و نبرد اقتصادی را پشت سر گذاشته است، زمینه برای حرکت رو به جلوتر و فعال تر باز می شود و به نظر می رسد هم اکنون با توجه به نیروی جوان و امکانات و قدرت پیشگویی که در اختیار ایران است و اقتدار منطقه ای در کنار ضعیف تر شدن قدرت های جهانی از جمله آمریکا و تنش های داخلی، فرصت مغتنمی برای ایران است تا با بهره گیری از تجربیات گذشته به آرمان های خود و الگوسازی در منطقه دست یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول