اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گزارش فارس از سفر استاندار سمنان به کلاته‌رودبار و دیباج

از پرورش گل محمدی در 100 هکتار تا وعده هزینه‌کرد صحیح بودجه

سفر استاندار سمنان به کلاته‌رودبار و دیباج با خبرهایی درباره ایجاد 100 هکتار مزرعه پرورش گل محمدی و وعده هزینه‌کرد صحیح بودجه استان همراه بود.

از پرورش گل محمدی در 100 هکتار تا وعده هزینه‌کرد صحیح بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‌رضا آشناگر عصر امروز در دیدار با امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر کلاته‌رودبار اظهار داشت: امروز از دو شهرستان شاهرود و دامغان بازدید داشتم که مشاهده روستای دهملا به‌عنوان روستای بدون بیکار و همچنین دیدن هماهنگی و همراهی مردم و مسؤولان شهر کلاته‌رودبار بسیار خوشحال‌کننده بود.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده در کلاته‌رودبار در جمع‌آوری آب‌های سطحی و ایجاد 100 هکتار مزرعه پرورش گل محمدی در مزارع این شهر، می‌تواند به‌عنوان الگویی مناسب برای تمام استان سمنان مطرح شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: طرح هادی شهر کلاته رودبار به‌زودی تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد.

آشناگر در نشست مشترک با امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر دیباج هم گفت: بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران، آمریکاست که طی این 40 سال انواع و اقسام عداوت‌ها را اعمال کرد؛ اما مردم ایران اسلامی با قدرت مقابل آمریکا ایستادگی و بر اهداف انقلاب و آرمان‌های آن پافشاری کرده است.

وی تصریح کرد: پس از برجام، آمریکا جنگ تمام‌عیار اقتصادی را علیه ملت ایران به راه انداخت.‌

استاندار سمنان گفت: برای دستیابی به توسعه روستایی و شهری به منابع درآمدی کشور نیاز داریم که این منابع با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده، محدود است.

آشناگر گفت: دشمنان در تلاش هستند تا به‌منظور ایجاد تفرقه میان مردم و مسؤولان، دولت و دولتمردان را ناکارآمد جلوه دهند.

وی تصریح کرد: کل بودجه عمرانی استان سمنان، 465 میلیارد تومان است که حدود 235 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و باید تلاش کنیم تا منابع موجود را مدیریت و از آن به‌جا و درست استفاده کنیم.

استاندار سمنان افزود: امروز باید آموزش مهارت‌های مختلف و افزایش تولیدات هنرهای دستی و ... را جدی گرفته و از توانمندی‌های ایجادشده از آن در توسعه مناطق بهره‌گیری کنیم.

مشکل عدم استقرار نیروی انتظامی در کلاته‌رودبار

حجت‌الاسلام اسماعیل بنائیان‌سفید، امام جمعه کلاته‌رودبار هم در دیدار با استاندار سمنان گفت: مردم کلاته رودبار در دوران دفاع مقدس، 40 شهید را تقدیم اسلام و ایران کردند.

وی تصریح کرد: اشتغال جوانان، مباحث مربوط به آب در بخش دامداری و صنعت و عدم استقرار نیروی انتظامی مهم‌ترین معضلات این شهر در استان سمنان است.

علی‌اصغر مجد، فرماندار دامغان هم در دیدار استاندار سمنان با امام جمعه و اعضای شورای شهر کلاته‌رودبار گفت: این شهر دارای چهار هزار و 700 نفر جمعیت است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوب شورای شهر، شاهد افزایش جمعیت طی چند سال اخیر در این شهر هستیم.

اختصاص 7 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به دیباج

فرماندار دامغان در نشست اعضای شورای شهر دیباج با استاندار سمنان نیز گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال، 221 پروژه در شهرستان دامغان با اعتباری بالغ‌بر 36 میلیارد تومان در بخش دولتی و 154 میلیارد تومان در بخش غیردولتی به بهره‌برداری رسید که از این مبلغ 4.5 میلیارد تومان سهم شهر دیباج بوده است.

وی تصریح کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر، پروژه‌های مختلفی با 6 میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستان دامغان کلنگ‌زنی شد.

فرماندار دامغان بیان کرد: دو پروژه مهم مجتمع فرهنگی و هنری و سالن ورزشی دیباج با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال ساخت است.

مجد بیان کرد: هفت میلیارد تومان تسهیلات روستایی به‌منظور حمایت از دو پروژه صنعتی در شهر دیباج اختصاص یافته است.‌

جاده آستانه تا دیباج 4 بانده می‌شود

ابوالفضل حسن‌بیکی، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی هم در نشست مشترک امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر دیباج و کلاته‌رودبار با استاندار سمنان گفت: دامداران شهر کلاته‌رودبار هم‌اینک بالغ‌بر 50 هزار رأس دام دارند که ایجاد شهرک دامداری در این شهر می‌تواند موجب رشد و توسعه مناسب اقتصادی شود.

وی بیان کرد: جاده آستانه تا دیباج در شهرستان دامغان چهار بانده خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر میزان سرمایه‌گذاری در کلاته‌رودبار موجب ایجاد سرمایه‌ای ارزشمند شده است که از این بابت از مردم و مسؤولان خوب این شهر تشکر می‌کنم.

حسن‌بیکی بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع روستایی در کلاته‌رودبار توجیه اقتصادی داشته و از مطالبات مردم این شهر و مسؤولان شهرستان دامغان است.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین وظیفه همه ما دفاع از آرمان‌ها و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و کشور ما در تحریم‌های شدید خارجی و تخریب‌های سخت داخلی است.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان، 96 میلیارد تومان اعتبار با هدف ایجاد فاز دوم جاده معلمان به جندق اختصاص یافت که عملیات مناقصه این پروژه به انجام رسیده است.

بهره‌برداری 400 هکتار سامانه نوین آبیاری در دیباج

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: اقدامات انجام‌شده در حوزه کشاورزی دیباج طی دو سال اخیر در طول دوران 40 ساله پس از انقلاب بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: تاکنون 400 هکتار سامانه نوین آبیاری در دیباج به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: طرح مطالعاتی سامانه‌های نوین آبیاری در 100 هکتار دیگر از اراضی دیباج به انجام رسیده است.

میرعماد افزود: موقعیت جغرافیایی منطقه دیباج مستعد باغداری است و می‌طلبد تا کشاورزان این منطقه نسبت به تغییر کشت از زراعی به باغداری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دیباج ظرفیت‌های بسیار بالایی برای کاشت گیاهان دارویی و نیز پرورش گل محمدی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: جاده بین مزارع دیباج در سال گذشته احداث و اصلاحات جدید این جاده نیز طی امسال به انجام رسید.

حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید در دیباج

محمد طاهری، مدیرکل آبفای شهری استان سمنان نیز گفت: در دهه فجر امسال، 40 پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ‌بر 22 میلیارد و 200 میلیون تومان در استان سمنان به بهره‌برداری رسید که هفت پروژه سهم شهرستان دامغان بود.

وی تصریح کرد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید در دیباج ازجمله برنامه‌های سفر استاندار سمنان به دیباج است که با انجام این پروژه 25 لیتر آب به سرانه هر دیباجی اضافه شد.

مدیرکل آبفای شهری استان سمنان ادامه داد: با تلاش مسؤولان استان و شهرستان دامغان، مشکل تأمین آب 13 دامداری دیباج حل شد.

طاهری بیان کرد: مخزن جدید آهنی شیشه‌ای دیباج با حجم 200 مترمکعب با اعتباری بالغ‌بر 400 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

مسابقه خدمت‌رسانی به مردم

حجت‌الاسلام سیدجلیل قدمی، امام جمعه دیباج هم در نشست اعضای شورای شهر دیباج با استاندار سمنان گفت: مسؤولان باید بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در خدمت‌رسانی به مردم با یکدیگر مسابقه بگذارند.

هر حرکتی که برای رفع مشکلات مردم برداشته شود، نزد خداوند متعال محفوظ است و اجر و مزد فراوان دارد.

وی تصریح کرد: حرکت‌های آزادی‌طلبانه و مبارزات سیاسی مردم دیباج علیه حکومت شاهنشاهی در 17 دی‌ماه 1357 با تقدیم دو شهید به اوج خود رسید و این موضوع نشان از آگاهی و بینش والای سیاسی مردم این منطقه دارد.

نشست استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی با مدیران و جمعی از اهالی شهرهای کلاته‌رودبار و دیباج در راستای رفع مشکلات آن‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول