اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم خبر داد

ذخیره بالغ بر دومیلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری قشم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: در پی بارندگی امروز 15 سازه آبخیزداری شهرستان قشم با حجمی افزون بر دو میلیون متر مکعب آب‌گیری شدند.

 ذخیره بالغ بر دومیلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری قشم

اکبر محمودی‌زاده ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: در پی بارندگی امروز شهرستان قشم، بالغ بر دو میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری این شهرستان ذخیره شد.

وی با بیان اینکه این حجم آب‌گیری مربوط به 15 سازه آبخیزداری جزیره قشم است، افزود: مجموعا 32 سازه آبخیزداری در این جزیره وجود دارد که پیش از این در بازندگی 14 و 15 بهمن‌ماه  نیز هشت سازه  به میزان 800 هزار مترمکعب آب‌گیری شده بود.

محمودی‌زاده تصریح کرد: به دنبال بارندگی‌های بهمن‌ماه جزیره قشم تا کنون 23 سازه آبخیزداری با حجمی بالغ بر دو میلیون و 800هزار مترمکعب آب‌گیری شده است. 

گفتنی است، «آبخیزداری» به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای جلوگیری از تخریب خاک در زمان سیلاب و بارش‌های سیل‌آسا و تزریق آب‌های روان به سفره‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

عملیاتی‌سازی سیاست‌های کنترل ریزگردها، مبارزه با خشکسالی، بهره‌برداری از روان‌آب‌ها و کاهش فرسایش خاک را می‌توان از مهمترین اهداف ایجاد این سازه‌ها در قشم برشمرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با یک‌هزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب‌های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده و تاکنون 32 سازه آبخیزداری در آن احداث شده است.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول